Kotisivujen kohdalla halvalla ei saa hyvää. Serkkupojan tekemät edulliset kotisivut saattavat tuntua ostohetkellä mitä parhaimmalta diililtä, mutta pian huomaatkin, kuinka joudut tekemään hintavia parannuksia yksi toisensa jälkeen. Kun kotisivut on hankittu sieltä, mistä halvimmalla saa, saattaa sivuston ylläpito osoittautua mahdottomaksi ja sivuista saatava liiketoimintahyöty jäädä olemattomaksi.
Tutki tarkkaan eri vaihtoehtoja kotisivujen toteuttamiseen. Kotisivut ovat yrityksesi käyntikortti, sillä lähestulkoon jokainen asiakas turvautuu Googleen etsiessään tuotetta tai palvelua. Tällöin esimerkiksi huonosti mobiililaitteille skaalautuvat, hitaat ja epäammattimaisen näköiset kotisivut saavat asiakkaan siirtymään seuraavaan. Laadukkaat kotisivut antavat potentiaaliselle asiakkaalle yrityksestäsi luotettavan sekä ammattimaisen kuvan, mikä puolestaan luo mielikuvan myös hyvästä tuotteesta tai palvelusta.
On totta, että osa tekijöistä laskuttaa kotisivuista muutaman satasen ja osa tuhansia euroja. Ajattelet taatusti, kuinka satojen eurojen suuruinen hintaero on mahdollinen niin sanotusti samassa projektissa. Projekti on kuitenkin hyvin erilainen toteutustavasta riippuen.
Hyvin edulliset kotisivut, tai suorastaan halvat sellaiset, on usein rakennettu valmiin kotisivupohjan päälle. Niissä on käytetty valmista pohjaa ja teemaa, jolloin kotisivut valmistuvat muutamassa päivässä. Et välttämättä saa kotisivuistasi sellaisia, kuin olisit halunnut, eikä sivuston ulkoasu erotu massasta, koska muutkin käyttävät samoja teemoja.
Sinun on kuitenkin tärkeää ymmärtää, ettei aina kaikista suurinkaan hintalappu takaa katseen vangitsevaa lopputulosta, jota myös hakukoneet rakastavat. Huomattavasti kalliimmat kotisivut on useimmiten tehty alusta alkaen itse, eli kotisivujen hinta pitää sisällään graafisen suunnittelun (Web Design) sekä suunnitelman toteutuksen ja asennuksen sisällönhallintajärjestelmään.
Ammattilaisen alusta alkaen tekemät kotisivut eivät rajoitu valmispohjien teemoihin sekä niiden yksinkertaisiin elementteihin, vaan voit todella saada juuri sinun yrityksesi näköiset kotisivut. Hyvästä kannattaa maksaa, mutta ei liikaa – reilulla tonnilla saat meiltä laadukkaat kotisivut yrityksellesi toimialasta riippumatta.
Haluatko aloittaa digitaalisen markkinoinnin tai tehostaa nykyistä tekemistä? Autamme mielellämme!
Saattaa kuulostaa järjenvastaiselta, että edulliset kotisivut olisivatkin todellisuudessa kalliimmat kuin hintavammat vaihtoehdot. Usein näin kuitenkin on, ja me Kublalla tiedämme syyn. Kerromme sinulle seuraavaksi viisi syytä, miksi edulliset kotisivut usein saavat lompakon tuntumaan odotettua tyhjemmältä.
Mikäli markkinoiden halvin hinta on ainoa kriteeri, saatat olla tekijän työnjälkeen tyytymätön, jolloin vaihdat tekijää – ja se jos jokin tulee kalliiksi. Ei ole lainkaan harvinaista joutua heittämään koko projektia menemään, mikä saa aikataulut paukkumaan ja lompakon kevenemään entisestään. Tietenkin tässä tilanteessa on myös vaihtoehtona vain hyväksyä huonot kotisivut, mutta kannattaako se? Ole siis tarkkana, kun valitset kotisivuillesi tekijää.
Mikäli edulliset kotisivut ovat tutun lapsen kaverin opinnäytetyö, joudut mitä todennäköisemmin tekemään sivustoon parannuksia myöhemmin. Parannukset voivat liittyä virheiden korjaamiseen tai vaikkapa siihen, että sivusto ei olekaan ihan niin moderni. Alan ammattilaiset voivat laskuttaa jopa 100 euroa tunnilta, jolloin turhien virheiden tai huolimattomasti tehtyjen töiden korjaaminen saattaa tulla kalliiksi.
On kustannustehokkaampaa valita kotisivujen tekijäksi asiantuntija, joka osaa arvioida, millaisia ominaisuuksia kuluttajat arvostavat kotisivuissa nyt ja tulevaisuudessa. Näin sivustoa ei tarvitse olla heti päivittämässä ajan tasalle.
Kotisivuille valitut elementit vaikuttavat siihen, millaista sisältöä julkaiset sivuilla, ja kuinka sivut sijoittuvat hakukoneessa. Mikäli kotisivut eivät ole hakukoneystävälliset, on niitä hyvin hankala hakukoneoptimoida. Kotisivujen tekovaiheessa tehdyt valinnat vaikuttavat sivustosi näkyvyyteen esimerkiksi Googlessa, joten tähän on todella syytä kiinnittää huomiota – onko kotisivujesi tekijällä tarvittava osaaminen hakukoneoptimoinnin tekemiseen?
Mikäli Google ei löydä sivustoasi tai tiedä sen olemassaolosta, on kotisivujesi hyöty riippuvainen omasta markkinoinnistasi, jolla ohjaat kävijöitä sivustollesi. Edulliset kotisivut muuttuvat nopeasti hyödyttömiksi, kun kävijät eivät löydä sivustoa hakukoneista.
Vaikka kotisivut ovat valmiit, täytyy niitä jatkuvasti muokata ja kehittää vielä valmistumispäivän jälkeenkin. Asiakkaat saattavat toivoa uusia, trendikkäitä ominaisuuksia tai jonain päivänä toivotkin itse sivustolle jotain uutta. On ehdottoman tärkeää, että kotisivuja on helppo jatkokehittää. Voi olla, ettei esimerkiksi valmispohjalle rakennetut, edulliset kotisivut anna sinulle mahdollisuutta kehittää sivustoasi tarpeeksi sen kasvaessa, sillä valmis teema rajoittaa usein jonkin verran.
Todella edulliset kotisivut ovat usein hyvin yksinkertaiset sivut, jotka eivät palvele asiakkaita toivotulla tavalla. Tällöin potentiaaliset asiakkaat poistuvat sivustolta jo ennen kuin ovat tutustuneet yritykseesi tarkemmin – muutama sekunti riittää ohjaamaan asiakkaan joko sivustolta pois tai tutkimaan kiinnostuneena sivuston muita sivuja.
Hyvät kotisivut ovat sellaiset, jotka myyvät. Mikäli sivusto ei palvele asiakkaita tai vastaa heidän odotuksiaan, syntyy tuskin kauppojakaan. Tänä päivänä kuluttajat osaavat vaatia sivustoja, jotka toimivat saumattomasti jokaisella laitteella ja joilla vieraileminen on suorastaan kokemus. Ammattilainen osaa luoda kotisivuista miellyttävän ympäristön.
Vaikka edulliset kotisivut kuulostavat hyvältä vaihtoehdolta maksutilanteessa, saatat pitkällä tähtäimellä käyttää enemmän rahaa ja rahanarvoista aikaa sivustoon verrattuna siihen, että olisit heti alusta alkaen lähtenyt toteuttamaan sivustoa ammattilaisen kanssa.
Kun tilaat kotisivut ammattilaiselta, saat takuuvarmasti kotisivut, jotka tekevät potentiaalisista asiakkaista maksavia asiakkaita. Me autamme tekemään puhuttelevat, selkeät ja ennen kaikkea myyvät kotisivut, jonne ostokykyinen kohderyhmä löytää. Autamme myös määrittelemään tärkeät avainsanat, jos kaipaat tässä avustusta.
Vinkki: Kun etsit sopivaa tekijää, katso läpi hänen referenssinsä sekä tarkista, mikä on tekijän omien kotisivujen latausnopeus ja responsiivisuus. Löydät nämä googlettamalla esimerkiksi Test My Site sekä Mobiililaitesoveltuvuustesti.
Pyydä apua Kublalta!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.