Nettisivut yritykselle - miksi ja kannattaako se? 

Mark­ki­noin­tia pk yri­tyk­sel­le \ Koti­si­vut yri­tyk­sel­le \ Net­ti­si­vut yri­tyk­sel­le – mik­si ja kan­nat­taa­ko se?

Net­ti­si­vut yri­tyk­sel­le on ensin­nä­kin yri­tyk­sen käyn­ti­kort­ti ja lisäk­si suu­rel­le osal­le yri­tyk­sis­tä tär­keä kana­va tavoit­taa uusia asiak­kai­ta. Net­ti­si­vut yri­tyk­sel­le on siis tär­keä kana­va edus­taa yri­tys­tä ja tavoit­taa poten­ti­aa­li­set asiak­kaat. Nykyi­set asiak­kaa­si etsi­vät yri­tys­tä­si Googles­ta etsies­sään osoi­tet­ta­si ja lisäk­si uudet pal­ve­luis­ta­si kiin­nos­tu­neet asiak­kaat halua­vat tavoit­taa pal­ve­lun­tar­joa­jat talous­a­lu­eel­ta­si ja täs­tä syys­tä sinun­kin yri­tyk­se­si on tär­keä löy­tää Googlen haku­ko­nees­ta. Googlen haku­ko­nees­ta voit löy­tyä vain pitä­mäl­lä net­ti­si­vut yri­tyk­sel­le ajan­ta­sal­la huo­leh­ti­mal­la esi­mer­kik­si avain­sa­nois­ta ja sisäl­lös­tä tai­sai­sin välia­join. Muis­ta siis pitää huol­ta sii­tä että sivus­to­si on hou­kut­te­le­va ja aina sopi­vas­ti ajantasalla.

Nettisivut yritykselle - 500 € vai 5000 €?

Net­ti­si­vut yri­tyk­sel­le voi tun­ne­tus­ti mak­saa 0€ itse teh­ty­nä tai sit­ten aina sit­ten kym­me­niä tuhan­sia ostet­tu­na ulko­puo­li­sel­ta tahol­ta. Tär­ke­ää on miet­tiä omal­ta osal­taan onko yri­tyk­ses­sä osaa­mis­ta raken­taa tulok­sel­li­sia verk­ko­si­vus­to­ja? Onko siis joku yri­tyk­se­si hen­ki­lös­tös­tä teh­nyt pk-yri­tyk­sel­le menes­ty­nei­tä (lii­de­jä tuot­ta­via) net­ti­si­vu­ja yri­tyk­sel­le? Mikä­li pal­ve­lusi on jotain muu­ta kuin net­ti­si­vut yri­tyk­sel­le niin on hyvä luul­ta­vas­ti kes­kit­tyä omaan lii­ke­toi­min­taan ja ostaa net­ti­si­vut yri­tyk­sel­le toi­sel­ta pal­ve­lun­tar­joa­jal­ta. Hyvä valin­ta jär­jes­tel­mäk­si on esi­mer­kik­si WordPress koti­si­vut.

Ylei­sim­min net­ti­si­vut yri­tyk­sel­le mak­sa­vat 1500 euroa - 5000 euroa. Mones­ti vai­kein­ta on erot­taa hin­ta­hai­ta­rin eroa ja mis­tä se joh­tuu tai muo­dos­tuu. Yleen­sä tähän ei ole­kaan suo­raa vas­taus­ta eikä sitä voi­kaan sel­ven­tää muu­ta kuin tar­jouk­sen anta­nut pal­ve­lun­tar­joa­ja. Kui­ten­kin oma näke­myk­sem­me net­ti­si­vut yri­tyk­sel­le -han­kin­nas­ta on se että tar­kas­ti mää­ri­tel­ty han­kin­ta sääs­tää noin 90% han­kin­nan hin­nas­ta. Mie­ti siis tar­koin mitä tar­vit­set koti­si­vuil­ta­si ennen kuin valit­set kump­pa­nin ja han­kit uudet net­ti­si­vut yritykselle.

Haluat­ko aloit­taa digi­taa­li­sen mark­ki­noin­nin tai tehos­taa nykyis­tä teke­mis­tä? Autam­me mielellämme!

Lue tarkemmin digitaalisen mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä.

Kannattaako nettisivut yritykselle tehdä itse?

Net­ti­si­vut yri­tyk­sel­le voi­daan teh­dä itse mikä­li on aikaa pereh­tyä aihee­seen ja on mah­dol­lis­ta ottaa ris­ki kil­pai­lus­ta toi­sia alan toi­mi­joi­ta vas­taan joil­la on luul­ta­vas­ti vuo­sien koke­mus net­ti­si­vu­jen raken­ta­mi­ses­ta ja mah­dol­li­ses­ti jopa usei­den kump­pa­nei­den tuki net­ti­si­vu­jen toi­mi­vuu­den takaa­mi­ses­ta. On siis mah­dol­lis­ta että olet kil­pail­lus­sa ken­täs­sä ja vas­tas­sa­si ole­vat yri­tyk­set ovat har­joi­tel­leet digi­taa­lis­ta mark­ki­noin­tia jo vuosia. 

Net­ti­si­vut yri­tyk­sel­le ovat yksi kei­no tavoit­taa uusia asiak­kai­ta ja pal­vel­la nykyi­siä asiak­kai­ta. Tämän lisäk­si on hyvä huo­mioi­da jat­ku­va nykyis­ten ja uusien asiak­kai­den huo­mioi­mi­nen eten­kin nykyis­ten algo­rit­mien poh­jal­ta. Esi­mer­kik­si Google Ana­ly­tics antaa mah­dol­li­suu­den mai­nos­taa kai­kil­le yri­tyk­se­si net­ti­si­vuil­la vie­rail­leil­le asiak­kail­le. Tämän lisäk­si voit mai­nos­taa par­haal­le mah­dol­li­sel­le koh­de­ryh­mäl­le kuten sivuil­la­si vie­rail­leil­le asiak­kail­le sosi­aa­li­sen median kana­vis­sa. Face­book, Ins­ta­gram ja Lin­ke­dIn tar­joa­vat jo hyvin­kin kehit­ty­nei­tä mai­non­nan vaihtoehtoja.

Mitä sen jälkeen kun nettisivut yritykselle on tehty?

Kun net­ti­si­vut yri­tyk­sel­le on teh­ty niin on hyvä kes­kit­tyä poh­ti­maan miten net­ti­si­vu­jen tuot­ta­vuut­ta voi­daan mita­ta. Par­haim­mil­laan net­ti­si­vu­jen tuot­ta­vuut­ta mita­taan ja mie­ti­tään jo sivus­ton han­kin­nan yhtey­des­sä. Tär­kein­tä sivus­tol­la on mita­ta yri­tyk­sel­le­si tär­keim­piä ja tuot­ta­vim­pia kon­tak­te­ja muo­to­ja kuten esimerkiksi:

  • Soit­to­ja
  • Säh­kö­pos­te­ja
  • Yhtey­den­ot­to­lo­mak­kei­ta
  • Uutis­kir­jeen tilaajia
  • Pdf-lataa­jien sähköposteja

Miksi yrityksen nettisivut ovat tärkeä tapa hankkia uusia asiakkaita?

Yri­tyk­sen net­ti­si­vut on yksi tär­keim­piä tapo­ja hank­kia asiak­kai­ta tänä päi­vä­nä. Tär­kein­tä on pitää huo­li sii­tä että yri­tyk­se­si net­ti­si­vut ovat val­mii­na uusil­le asiak­kail­le ja sivus­to­si toi­mii res­pon­sii­vi­ses­ti myös mat­ka­pu­he­li­mes­sa ja tablet-tie­to­ko­neel­la. Yri­tyk­se­si koti­si­vut ovat myös käyn­ti­kort­ti yri­tyk­se­si pal­ve­luis­ta joi­ta tut­ki­vat niin poten­ti­aa­li­set asiak­kaa­si kuin myös sidos­ryh­mä­si ja toi­saal­ta myös nykyi­set työn­te­ki­jä­si ja tule­vat työntekijäsi.

Miten saan yrityksen nettisivut tuottamaan kauppaa pian?

Net­ti­si­vut yri­tyk­sel­le voi­vat tuot­taa kaup­paa nopeas­ti­kin. Tär­kein­tä on saa­da sivus­to nopeas­ti auki ja tär­keim­mät asiat seu­ran­taan. Suu­rim­mal­le osal­le yri­tyk­sis­tä tär­keim­piä seu­rat­ta­via asioi­ta ovat yhtey­de­no­tot säh­kö­pos­til­la, soit­ta­mal­la ja täyt­tä­mäl­lä yhden­den­ot­to­lo­ma­ke. Mikä­li nämä asiat ovat jo seu­ran­nas­sa yri­tyk­se­si net­ti­si­vuil­la niin tär­keim­mät osa-alu­eet ovat jo kunnossa.

Mikä­li tar­vit­set lisää vink­ke­jä net­ti­si­vus­ton hank­ki­mi­seen tai kehit­tä­mieen niin ota roh­keas­ti yhteyttä!

Ota yhteyt­tä!
Nettisivut yritykselle
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi