Facebook kasvattaa suosiotaan mainostajien keskuudessa vuodesta toiseen. Yksi selkeä syy on tietenkin sen jatkuvasti kasvavat käyttäjämäärät, mutta sen lisäksi löytyy monta muutakin oleellista seikkaa, jotka ovat monesti tavalliselle käyttäjälle näkymättömissä. Tästä blogitekstistä opit mitkä ovat Facebook mainosmuodot.
Facebookin oma mainostyökalu on helppo käyttää ja sillä saa luotua tyylikkäitä mainoksia, mainostilin hallinta onnistuu mukavasti Business Managerin kautta. Näiden lisäksi löytyy monenlaisia tapoja, joilla voidaan mainostaa. Facebook mainosmuodot kattaa monenlaisia mahdollisuuksia mainostaa. Alempana käymme niitä läpi tarkemmin.
Facebook-mainosmuodot voidaan jakaa neljään ylätason ryhmään joiden alta löytyy useita erilaisia vaihtoehtoja. Nämä neljä ylätasoa ovat:
Näihin neljään ryhmään voidaan siis jakaa Facebook-mainosmuodot, mutta on hyvä muistaa, että nämä neljä ryhmää sisältävät useita eri versioita mainosmuodoista.
Kuvamainokset ovat varmasti niitä kaikkein tutuimpia mainoksia jo pelkästään niiden helppouden takia. Kuvan käsittely on paljon nopeampaa kuin esimerkiksi videon käsittely. Yksi hyvä kuva vangitsee helposti käyttäjän huomion ja hyvällä otsikko- sekä viestivalinnalla kuvamainos toimiikin hyvin.
Helppous ja selkeys ovat kuvamainoksen vahvuuksia. Tiesitkö muuten kuinka monta erilaista kuvamainosta ja sijoittelupaikkaa kuvamainokselle Facebook mainosmuodot sisältävät?
Kuvamainos voidaan laittaa näkyville 14 eri paikkaan Facebookissa ja Intagramissa. Mainonnan tavoitteet ja tekniset asetukset toki rajaavat jonkin verran missä kaikkialla mainostasi voidaan näyttää, mutta vaihtoehtoja on todella paljon. Katso alta missä kaikkialla kuvamainos voi näkyä.
Kiinnostaako Facebook-mainonnan aloittaminen tai haluatko saada tehot irti nykyisestä some-tekemisestä?
Toinen mahtava Facebook-mainosmuoto on videomainokset. Niillä on helppo vangita käyttäjien mielenkiinto, liikkuva kuva ja ääni toimivat hyvin huomion kiinnittäjinä. Videolla on helppo kertoa tarinaa tuotteesta tai palvelusta ja käyttäjälle tämä on miellyttävä tapa oppia uutta. Videot kannattaa muuten aina tekstittää, koska ihmiset surffailevat sosiaalisessa mediassa usein ilman ääniä.
Videon on tärkeää olla mielenkiintoinen heti ensimmäisestä sekunnista alkaen, ihmiset selailevat sosiaalisia medioitaan nopealla temmolla. Aikaa ei siis ole tuhlattavaksi, jos mielii saada huomiota. Parhaimmillaan video katsotaan kokonaan ja siitä jää vahva muistijälki käyttäjälle. Tiesitkö muuten, että videon katsoneista voidaan tehdä oma kohderyhmä mainontaan? 😉 Katso alta missä kaikkialla videomainos voi näkyä.
Karusellimainokset ovat hyvin tehtynä mukavan visuaalisia ja niitä on kiva selailla. Samalla kun käyttäjä selailee karusellimainosta sitoutuu hän siihen enemmän ja sormi on jo valmiiksi näytöllä klikkausta varten. Itse henkilökohtaisesti käytän somen käyttäjänä aikaa ehkä eniten juuri karusellimainosten parissa. Etenkin automainokset tuntuvat saavan minulta paljon huomiota.
Autromainosten lisäksi löytyy myös paljon muita mielenkiintoisia aiheita karusellimainokseen. Voisikin oikeastaan ajatella, että jos sinulla on enemmän kuin yksi palvelu tai tuote niin voit hyvin hyödyntää karusellimainosta palveluittesi tai tuotteittesi esittelyyn. Vastaavasti jos sinulla on vain yksi tuote tai palvelu niin voit nostaaa karusellimainoksessa siitä esiin useampia myyntivaltteja tai vaikkapa esitellä teidän referenssejä. Alla taas lista missä kaikkialla karusellimainosta voi käyttää.
Kokoelmamainos on aivan omiaan etenkin verkkokaupoille, jotka haluavat saada tuotteensa mahdollisimman hyvin esille Facebookissa. Kokoelmamainoksessa on yksi isompi kuva tai video, jonka alla on neljä pienempää kuvaa.
Kokoelmamainosta voidaan näyttää vain kolmessa eri paikassa Facebookissa ja Instagramissa, mutta niissä se varmasti ottaa oman tilansa. Ne näkyvät Facebookin syötteessä sekä Instagramin puolella syötteessä ja storeissa.
Facebook mainosmuodot mahdollistavat erittäin laajan valikoiman mainonnan tekemiseen, joten menestys ei pitäisi ainakaan siitä jäädä kiinni. Kuten aina niin me kublalaiset autamme mielellämme näissä asioissa, olemmehan alan timanttisia osaajia 😉 Ota alta rohkeasti yhteyttä ja laitetaan iso pyörä pyörimään 🙂
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.