Hieno verkkosivu on, asiakkaita ei. Koittaa jälleen yksi päivä muiden joukossa, kun verkkosivuille ei kukaan eksy vahingossakaan. Vahinkojen varaan ei verkkosivuliikennettä voi jättää, vaan jotain on tehtävä – mutta mitä? Mainonta Google Ads -mainosalustalla on joko loistava sijoituskohde tai ikkuna, josta heität setelit taivaan tuuliin. Tiedätkö, mikä on Google Ads mainonnan hinta? Kubla tietää ja pitää huolen siitä, että Google Ads on yrityksellesi kannattava paikka tehdä mainontaa. Ole siis rohkeasti yhteydessä ammattilaiseen, mikäli tahdot menestyä.
Sinulla on kaksi tietä hakutulossivun kärkeen. Voit lunastaa paikkasi maksettujen mainosten lisäksi orgaanista näkyvyyttä kasvattamalla. Orgaaninen näkyvyys on ilmaista näkyvyyttä, jonka saavuttaminen vaatii pitkäjänteistä hakukoneoptimointia. Maksettua Google Ads -mainontaa voidaankin sanoa kallisarvoista aikaa säästäväksi ohituskaistaksi. Jokainen tunti hakutulosten toisella tai kolmannella sivulla on lähestulkoon poikkeuksetta hukkaan heitetty, sillä potentiaalinen asiakas käy läpi pääsääntöisesti ainoastaan sen ensimmäisen sivun googlettaessaan. Tähtää siis hakutulossivun ensimmäiselle sivulle ja pyri pitämään paikkasi siellä tehokkaan Google Ads -mainonnan avulla.
Suomalaiset hakevat tietoa, tuotteita ja palveluita Googlesta noin 30 miljoonan haun edestä joka päivä. Kyllä, kuulit oikein. Oli kyse sitten maanantaista tai perjantaista, vetää Google suomalaisia puoleensa kuin magneetti. Voit olla varma, että mainostaessasi oikein hakukonekingin mainospaikoilla tulet nähdyksi! Google Ads -mainonnan hinta saattaa kuitenkin mietityttää, jonka vuoksi Kubla avaa asiaa seuraavaksi. Jatka lukemista, mikäli haluat käyttää rahasi fiksusti.
Haluatko mainostaa yritystäsi Googlessa tai saada tehot irti nykyisestä Google-tekemisestä?
Mitä se sitten maksaa? Hyvä kysymys. Google-mainonta maksaa juuri sen verran, kun olet siihen valmis käyttämään rahaa. Google Ads mainonnan hinta ei ole yhden tekijän summa, vaan lopulliseen hintalappuun vaikuttaa muun muassa kilpailutilanne sekä mainoksen laatupisteytys. Usko pois, tähän kysymykseen ei ole yhtä vastausta. Hyvällä mainoksella mainostaminen on huomattavasti edullisempaa ja tuottavampaa kuin huonon mainoksen kanssa touhuaminen. Mitä siis ikinä teetkään, tee se hyvin. Tarvittaessa Kubla auttaa sinua menestymään Googlessa! Lue alta kolme yleistä seikkaa, jotka vaikuttavat siihen, mikä Google Ads -mainonnan hinta tulee yrityksellesi olemaan.
Maailmanlaajuisesti Googlen kautta tehdään hakuja 160 miljardia yhden ainoan kuukauden aikana. On siis sanomattakin selvää, että Google Ads -mainonnan hinta määräytyy osittain myös kilpailun mukaan. Kaikki ovat Googlessa – niin asiakkaat kuin kilpailijatkin, mikä tekee kilpailusta raadollista. Esimerkiksi kilpailtu hakusana voi kustantaa tuplasti enemmän kuin sellaisen hakusanan käyttö, jolla ei kilpailua ole yhtä lailla. Klikkihinnat (Cost Per Click) vaihtelevat noin kymmenestä sentistä euroon.
Mitä enemmän maksat, sitä paremmin näyt. Klikkauskohtainen hintatarjouksesi tietylle hakusanalle voi olla esimerkiksi 0,30 €. Kyseinen summa veloitetaan sinulta ainoastaan silloin, kun potentiaalinen asiakas klikkaa mainostasi. Hintatarjouksesi on ollut korkein, jolloin näyt hakutulossivulla ensimmäisenä. Toiseksi korkein tarjous esimerkiksi 0,27 € sijoittuu alapuolellesi. Google pienentää mainoksesi klikkihintaa niin, että se säilyttää paikkansa edullisemmin – uudeksi klikkihinnaksesi tulee 0,28 €. Ymmärrätkö, mistä on kyse? Google Ads mainonnan hinta perustuu osittain huutokauppaan.
Nyt saatat ihmetellä, kuinka et aloittavan yrittäjän pienellä budjetilla pääse ollenkaan Google Ads -mainonnan makuun. Höpsistä! Kun mainonnan tekee oikein, voi Googlen avulla saada tuloksia pikkuruisellakin budjetilla. Rehellisen rahan lisäksi mainoksen näkyvyyteen vaikuttaa Googlen laatupisteytys. Mitä paremmat pisteet saat, sitä paremmin näyt. Hyvät pisteet asettuvat asteikolle 6-10. Hyvien laatupisteiden jahtaaminen kannattaa, sillä ne voivat parhaimmillaan puolittaa mainonnan kulut. Huonot pisteet sen sijaan putoavat välille 1-4 nostaen mainonnasta aiheutuneita kuluja jopa sadoilla prosenteilla. Taatusti huonomman pisteytyksen saat esimerkiksi sellaisilla mainoksessa esiintyvillä linkeillä, jotka ohjaavat mainoksen klikkaajan epärelevantille sivustolle.
Mainos ei automaattisesti tuota. Google Ads -mainonnan hinta voi kivuta yllättävänkin korkealle, mikäli tarvittavaa tietämystä ei ole. Tuuripeliä ei kannata pelata, sillä siinä harvoin pääsee kovin hyville sijoituksille. Google-mainonta on kuitenkin parhaimmillaan äärettömän tehokasta!
Mikään mainonta ei ole automaattisesti myöskään kustannustehokasta. Kustannustehokas mainos syntyy tiedon ja taidon yhdistelmästä käytettävissä olevaan budjettiin. Google Ads -mainonnan hinta muodostuu useasta eri tekijästä, jolloin myös pienemmällä budjetilla on mahdollisuus pärjätä.
Mikäli kaipaat liikennettä yrityksesi verkkosivuille tai -kauppaan, kannattaa Google-mainontaa varten varata pieni siivu seteleitä. Kun mainos on hyvä, ei rahallisen panoksen tarvitse liidellä tuhansissa. Toisaalta mikäli mainos on huono, ei edes tuhannen euron setelinippu riitä toivotun tuloksen saavuttamiseen. Ole siis tarkkana, että Google-mainontaan käyttämäsi eurot tulevat takaisin – Kubla pitää huolen siitä, että rahat tulevat tuplan sijaan triplana. Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.