Google AdWords ja uusien asiakkaiden saaminen 

Google AdWords on kan­sain­vä­li­ses­ti yksi tär­keim­piä ja tehok­kaim­pia tapo­ja saa­da digi­mark­ki­noin­nin avul­la uusia asiak­kai­ta ja kävi­jöi­tä yri­tys­ten koti­si­vuil­le. Google on vakiin­nut­ta­nut paik­kan­sa maa­il­man suo­si­tuim­pa­na haku­ko­nee­na ja syr­jäyt­tä­nyt totaa­li­ses­ti maa­il­mal­la ylei­ses­ti 90-luvul­la käy­te­tyt “kel­tai­set sivut” joil­ta pal­ve­lun­tar­joa­jia aikai­sem­min etsit­tiin. Ei siis ihme että suu­rin osa käyt­tää Googlen haku­ko­net­ta jopa kym­me­nen ker­taa päi­väs­sä etsies­sään uut­ta pal­ve­lun­tar­joa­jaa oli­pa kysees­sä kulut­ta­ja tai sit­ten B2B-asia­kas. Google AdWords on siis tär­keä tapa hank­kia asiak­kai­ta Googlen haku­ko­nees­ta ja kil­pai­lu kove­nee jat­ku­vas­ti joten ole valp­paa­na ja kehi­tä mai­non­taa­si täs­sä haku­ko­nees­sa jat­ku­vas­ti mikä­li haluat mitat­ta­vas­ti uusia asiak­kai­ta kuukausittain!

Google AdWords vs sosiaalinen media

Google AdWords ero­aa sosi­aa­li­ses­ta medias­ta mer­kit­tä­väl­lä taval­la. Tämä ei kui­ten­kaan tar­koi­ta sitä että toi­nen näis­tä kana­vis­ta oli­si genee­ri­ses­ti tär­keäm­pi tapa hank­kia asiak­kai­ta B2B-myyn­tiä teke­väl­le yri­tyk­sel­le tai sit­ten B2C-myyn­tiä teke­väl­le yri­tyk­sel­le. On siis tär­ke­ää miet­tiä juu­ri sinun yri­tyk­sel­le­si toi­mi­vin kana­va. Onnek­si tämä tie­to on tar­jol­la kai­kil­le ja jopa veloituksetta!

Google AdWords on hyvä kana­va sinun yri­tyk­sel­le­si mikä­li yri­tyk­se­si toi­mia­lan pal­ve­lui­ta etsi­tään aktii­vi­ses­ti Googles­ta. Tämän voi sel­vit­tää ilmai­sek­si Googlen omil­la työ­ka­luil­la (Googlen Keyword Plan­ner) tai sit­ten maa­il­man suo­si­tuim­mal­la digi­mark­ki­noin­nin asian­tun­ti­joi­den käyt­tä­mäl­lä Keyword­Tool-työ­ka­lul­la.

Haluat­ko mai­nos­taa yri­tys­tä­si Googles­sa tai saa­da tehot irti nykyi­ses­tä Google-tekemisestä?

Lue tarkemmin Google-mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä!

AdWords mittaaminen

Aja­tel­laan yri­tyk­se­si myy­vän maa­läm­pö­pump­pu­ja Suo­mes­sa ja tut­ki­taan Google AdWords haku­mää­riä. Alla on kuva Keyword­Tool-työ­ka­lun haku­mää­ris­tä täl­lä hakusa­nal­la (“maa­läm­pö­pump­pu”).

Google Adwords hakusana maalämpöpumppu

Huo­ma­taan että Googles­ta sanaa “maa­läm­pö­pump­pu” hae­taan 2400 ker­taa jokai­se­na kuu­kau­te­na kes­ki­mää­rin. Mikä­li taas las­ke­taan kaik­ki maa­läm­pö­pump­puun liit­ty­vät haut lisäk­si kuten esi­mer­kik­si “maa­läm­pö­pump­pu asen­nus” niin haku­jen mää­rä nousee kai­ken kaik­ki­aan kes­ki­mää­rin 8 700 hakuun kuu­kausit­tain kes­ki­mää­rin. Tär­kein­tä on kui­ten­kin vali­ta juu­ri sinun yri­tyk­sel­le­si tär­keim­mät hakusa­nat ja koh­dis­taa haut oikeil­le maan­tie­teel­li­sil­le alueil­le. Muus­sa tapauk­ses­sa Google AdWords voi tul­la tar­peet­to­man kal­liik­si. Aja­tel­laan koke­mat­to­man mai­nos­ta­jan koh­dis­ta­van mai­non­nan kai­kil­la sanoil­la “maa­läm­pö­pump­pu” koko Suo­men alu­eel­le. Täs­sä tapauk­ses­sa mai­nos näkyi­si 8 700 asiak­kaal­le kuu­kau­des­sa ja jokai­sen mai­nos­ta kli­kan­neen asiak­kaan hin­ta on kes­ki­mää­rin 1,90€. Mikä­li jos­tain syys­tä jokai­nen sat­tui­si klik­kaa­maan mai­nos­ta niin mai­non­nan hin­nak­si tuli­si jopa 17 000 euroa kuu­kau­des­sa. Suu­rin osa näis­tä asiak­kais­ta kui­ten­kin vas­ta etsii tie­toa ja on tär­ke­ää miet­tiä mai­non­nan koh­dis­ta­mi­nen vain par­hail­le mah­dol­li­sil­le asiak­kail­le jol­loin mai­non­nan panos­tuk­sek­si riit­tää ylei­sim­min 300-800 euroa kuu­kau­des­sa myös maa­läm­pö­pump­pui­hin liit­ty­vil­lä hauilla.

Google AdWords - kannattaako tehdä inhousena?

Google AdWords voi­daan toteut­taa ilman aikai­sem­paa koke­mus­ta ja Google tar­jo­aa tähän jat­ku­vas­ti kehit­ty­vät ohjeet. Mai­non­nan teke­mi­nen vaa­tii kui­ten­kin huo­mat­ta­vas­ti ajan­käyt­töä ja on hyvä miet­tiä pys­tyt­kö irroit­ta­maan omaa tai työ­ka­ve­ri­si aikaa perus lii­ke­toi­min­nan paris­ta. Ajan­käy­töl­lä on aina hin­tan­sa teki sit­ten Google AdWords -mai­non­taa itse tai osti pal­ve­lun mai­non­taan kes­kit­ty­neel­tä asiantuntijalta/yritykseltä. Esi­mer­kik­si Google AdWords -panos­tuk­sia sanal­la “maa­läm­pö­pump­pu” tekee useat yri­tyk­set jo 3000-5000 euron panos­tuk­sil­la kuu­kausit­tain. On siis hyvä miet­tiä halu­aa­ko kil­pail­la vuo­sia mai­non­taa har­joi­tel­lei­ta toi­mia­lan mai­nos­ta­jia vas­taan ilman vuo­sien koke­mus­ta. Google AdWords on mah­dol­lis­ta aloit­taa ilman koke­mus­ta mut­ta tulos­ten saa­mi­nen on vaa­ti­vaa työ­tä ja kil­pai­lu kove­nee jat­ku­vas­ti digi­taa­li­ses­sa markkinoinnissa.

Mikä­li ovi­pump­pu lau­laa muu­ten­kin niin voit rau­has­sa har­joi­tel­la Google AdWord­sis­sa mai­non­taa mut­ta mikä­li taas tar­vit­set nopeas­ti lisää yhtey­den­ot­to­ja niin valit­se sopi­va kump­pa­ni mai­non­nan aloit­ta­mi­seen! Kysy lisää tie­toa Kublan asian­tun­ti­joil­ta ja kat­so­taan yhdes­sä (veloi­tuk­set­ta) kuin­ka useas­ti yri­tyk­se­si toi­mia­lan pal­ve­lui­ta etsi­tään Googles­ta kuu­kausit­tain. Näin saat tukea pää­tök­sen­te­koon ja saat nopeas­ti tulok­sia digi­taa­li­sel­la mark­ki­noin­nil­la. Ota yhteyt­tä nyt!

Ota yhteyt­tä!
Google Adwords
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi