Miten hakukoneoptimointi toimii on yleinen kysymys yritysten markkinoinnin ollessa kyseessä. Hakukoneoptimointi on jatkuvasti tärkeämmässä roolissa maksullisen mainonnan ohella. Ero maksullisella mainonnalla ja hakukoneoptimoinnilla on se että maksullisella mainonnalla saadaan välittömästi tuloksia ja uusia kävijöitä yrityksesi kotisivuille. Hakukoneoptimointi taas vie vähintään viikkoja aikaa ja yleensä myös kuukausia mikäli yrityksesi haluaa nousta merkittävästi Googlen hakukoneessa paremmille sijoituksille.
Miten hakukoneoptimointi toimii yrityksen digimarkkinoinnin kannattavuuden osalta? Monella yrityksellä hakukoneoptimointi on tärkein liikenteen kanava heidän yrityksen kotisivuille. Tämä tosin useimmin johtuu siitä että digimarkkinoinnin panostukset ovat hyvin pienet maksulliseen mainontaan. Maksullinen mainonta on äärimmäisen tärkeä tuki digimarkkinoinnissa hakukoneoptimoinnille.
Miten hakukoneoptimointi toimii maksullista mainontaa paremmin? Hakukoneoptimoinnilla pystyt nostamaan yrityksesi Googlen orgaanisissa tuloksissa ensimmäisten joukkoon ja tämän ansiosta tulet saamaan jatkuvasti ILMAISEKSI lisää liikennettä yrityksesi kotisivuille ja näistä saat lopulta yhteydenottoja ja kauppoja. Tämän takia hakukoneoptimointi toimii ja kysymys “miten hakukoneoptimointi toimii” on hyvä kysyä jatkuvasti itseltään ja opiskella aihetta.
Haluatko aloittaa digitaalisen markkinoinnin tai tehostaa nykyistä tekemistä? Autamme mielellämme!
Miten hakukoneoptimointi toimii vs miten Googlen maksullinen mainonta toimii on hyvä kysymys. Suurimmat erot on listattuna alla:
B2B-myyntiä tekevän yrityksen hakukoneoptimointi toimii aivan yhtä hyvin kuin B2C-myyntiä tekevän yrityksen hakukoneoptimointi ellei jopa paremmin. B2B-kaupankäynnissä jokaisen kaupan arvo on yleisimmin arvokkaampi kuin kuluttajien keskuudessa kaupat ja lisäksi myös kilpailu on huomattavasti pienempää B2B-puolella. On siis hyvä optimoida sivustoa myyt sitten palveluitasi yrityksille tai kuluttajille.
Yritysten markkinoinnissa hakukoneoptimointi on yleistynyt jo vuosia sitten ja tietoisuus on kasvanut melko laajasti yritysten keskuudessa. Nyt on siis hyvä aika aloittaa hakukoneoptimointi. Miten hakukoneoptimointi toimii kuluttajamyynnissä siis? Käytännössä tarvitset jatkuvaa sisällöntuotantoa ja mieluusti vähintään parisen kertaa viikossa sisältöä jossa huomioit jokaisen sisällön yhteydessä tarkan optimoitavan sanan jotta Google ymmärtää mitä tiettyä sanaa pyrit optimoimaan sivustosi kyseisellä välilehdellä. Oli kyseessä sitten blogi tai yrityksesi tuotteesta kertova sivu niin on hyvä optimoida sivun sanastoa juuri kyseisellä valitulla sanalla. Mikäli pyrit optimoimaan useampia sanoja niin Google ei pysty päättelemään mikä on juuri tälle sivulle tärkein aihe/sana jonka perusteella asiakkaita voisi lähettää sivustolle. Päätä siis tarkasti jokaisen sivun aihe/sana ja laadi toinen sivu toiselle aiheelle/sanalle ja näin tulet pärjäämään hyvin jatkuvasti kiihtyvässä kilpailussa Googlen hakukoneoptimoinnissa.
Miten hakukoneoptimointi toimii mikäli haluat sen nopeasti kuntoon? Hakukoneoptimoinnissa ei ole rajoitusta sisällöntuotannolle ja voit lisätä ja laatia sisältöä niin nopeasti sivuillesi kuin vain ehdit. Eli voit nousta hakukoneissa kilpailijoidesi ohitse hyvinkin nopeasti kunhan varmistat käyttäväsi oikeita ja Googlessa varmasti haettuja sanoja liittyen toimialaasi. Mikäli kuitenkin emmit miten edetä hakusanamainonnassa niin kysy rohkeasti Kublan Google sertifioidulta tiimiltä apuja yrityksesi sivuston hakukoneoptimoinnissa ja laitetaan yrityksesi myyntipumppu laulamaan!
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.