Jos teet Facebook-mainontaa, pikseliä kannattaa ehdottomasti hyödyntää. Facebook pikselin avulla tehostat markkinoinnin panostuksia ja varmistat huipputuoton mainontasi budjetille.
Mikä ihmeen pikseli?
Pikseli on Facebookin tarjoama verkkosivuille asennettava koodinpätkä, joka avaa käyttöösi lukuisia Facebook-mainonnan työkaluja. Pikselin avulla hyödynnät konversio-optimoidun mainonnan, konversioseurannan ja verkkosivuiltasi kerättyyn dataan perustuvat yleisöt. Pikselin asentaminen on myös edellytys uudelleenmarkkinoinnin tekoon, eli verkkosivustollasi jo vierailleille henkilöille mainostamiseen.
Erityisesti mainonnan optimoinnissa pikseli on erityisen hyödyllinen työkalu: kerätyn datan avulla varmistat, että yleisösi tekee sivustollasi haluttuja toimenpiteitä ja voit optimoida mainontaa niin, että se tuottaa esimerkiksi mahdollisimman paljon verkkokauppaostoksia.
Pikselin asentaminen on kohtalaisen yksinkertainen toimenpide, seurattavalle verkkosivustolle upotetaan valmiiksi luotu pikselikoodi ja määritetään haluttujen tapahtumien seuranta. Tarkemmat tiedot pikselin asentamisesta löydät täältä.
Kiinnostaako Facebook-mainonnan aloittaminen tai haluatko saada tehot irti nykyisestä some-tekemisestä?
Lue tarkemmin Facebook-mainonnan palvelustamme ja ota rohkeasti yhteyttä!
Hyödynnä Facebook-mainonnassa nämä pikselin tärkeimmät ominaisuudet
- Ota käyttöön konversioseuranta: Seuraa verkkosivuillasi mainonnan kautta tapahtuvia konversioita. Esimerkiksi yhteydenottolomakkeen lähettämiset, ostokset ja muut tapahtumat.
- Mittaa mainontasi tehoa: Läpinäkyvyys mainonnan tuottamaan liikevaihtoon. Useimmista verkkokauppa-alustoista voi lähettää ostosten ja arvon pikselille – näin mittaat mainontasi euromääräisen tuoton.
- Hyödynnä uudelleenmarkkinointi: Rakenna omia yleisöjä verkkosivustosi vierailijoista ja aloita uudelleenmarkkinointi. Verkkosivuvierailijasi ovat mitä parhainta kohderyhmää!
Voit myös poislukea Facebook-mainontasi kohdennuksista sellaiset henkilöt, jotka ovat jo tehneet toivotun toimenpiteen sivustollasi ja säästää näin mainonnan kuluissa.
- Hyödynnä lookalike-yleisöt: Pikselin keräämää yleisödataa voi myös hyödyntää yleisöjen rakentamisessa. Lookalike-yleisöt ovat yleisöjä, joihin Facebook etsii määrittelemäsi lähdeyleisön perusteella saman kaltaisia ihmisiä. Kokemuksiemme mukaan lookalike-yleisöt ovat erittäin tehokkaita esimerkiksi verkkokauppaostosten ajamisessa.
- Optimoi kohti konversioita: Voit halutessasi asettaa mainontasi tavoitteeksi vaikka tuottaa liidejä mahdollisimman edullisesti. Facebook pyrkii optimoinaan mainontaasi niin, että se tuottaa mahdollisimman paljon yhteydenottoja verkkosivullasi.
Muista nämä asiat kun otat pikselin käyttöön
- Pikselin ominaisuudet ja data ovat käytössäsi vain asennushetkestä eteenpäin. Voit siis seurata konversioita ja luoda yleisöjä siitä hetkestä lähtien, kun pikselikoodn on otettu käyttöön sivustollasi.
- Tarkista asennuksen onnistuminen ja koodin toiminta esimerkiksi Facebook Pixel Helper lisäosalla.
- Hyödynnä pikselin monipuoliset vakiotapahtumat, jotta saat mahdollisimman tarkkaa dataa yleisöstäsi.
Pikseli on Facebook-markkinoijan paras ystävä, joka auttaa tehostamaan mainontaa yleisöjen ja konversioseurannan avulla. Sen asentaminen on siis käytännössä vaatimus markkinointieurojen tehon maksimoimiseksi!
Pikseli saattaa asennuskoodeineen vaikuttaa pelottavalta kokonaisuudelta – kuitenkin pienellä perehtymisellä sen käyttö on yllättävän helppoa ja se tarjoaa huiketa mahdollisuuksia ilman lisäkuluja.
Jos tarvitset apua some-markkinoinnin kanssa, ota rohkeasti yhteyttä!
Ota yhteyttä!