Uudelle nettisivulle näkyvyyttä maksetulla mainonnalla? 

Mark­ki­noin­tia pk yri­tyk­sel­le \ Koti­si­vut yri­tyk­sel­le \ Uudel­le net­ti­si­vul­le näky­vyyt­tä mak­se­tul­la mainonnalla?

Net­ti­si­vut ovat tär­keä inves­toin­ti yri­tyk­sen, tuot­teen tai pal­ve­lun esit­te­lyyn. Uuden sivus­ton löy­ty­mi­nen Googles­sa voi kui­ten­kin olla alus­sa haas­teel­lis­ta, sil­lä lis­tau­tu­mi­nen Googlen ilmai­siin haku­tu­lok­siin vie aikaa. Tämä artik­ke­li käsit­te­lee, miten mak­set­tu mai­non­ta sosi­aa­li­ses­sa medias­sa ja Googles­sa voi aut­taa nopeut­ta­maan uuden sivus­ton näky­vyyt­tä ja tavoit­ta­maan oikean ylei­sön tehokkaasti.

Net­ti­si­vu­jen tavoit­tee­na on yleen­sä saa­da näky­vyyt­tä yri­tyk­sel­le, tuot­teel­le tai pal­ve­lul­le. Sivus­to voi olla iso­kin sijoi­tus, jos­ta halu­taan ilman muu­ta saa­da kaik­ki hyö­ty irti. Ilman mak­set­tua mai­non­taa saa­ta­va hyö­ty voi kui­ten­kin jää­dä vaja­vai­sek­si – ja juu­ri täs­tä Digi­aarg­hin sisäl­lön­tuot­ta­ja Johan­na Ber­lin haas­tat­te­li mei­tä yri­tyk­sen­sä blo­giin. Täs­sä Johan­nan meil­le ystä­väl­li­ses­ti lähet­tä­mä artikkeli.

Haku­ko­ne­nä­ky­vyy­des­tä haa­vei­le­vil­le uuden sivus­ton näky­vyys voi tuot­taa tus­kaa, kos­ka tuo­reen net­ti­si­vun haku­ko­ne­nä­ky­vyys voi alus­sa olla huo­noa. Uudel­la, tyh­jäs­tä raken­ne­tul­la sivus­tol­la kes­tää oma aikan­sa indek­soi­tua Googlen hakui­hin, eikä sii­nä auta aina edes hyvin teh­ty SEO-työ.

Vie­lä­kin han­ka­lam­pi tilan­ne on, jos sivus­tol­la mark­ki­noi­daan tuo­tet­ta tai pal­ve­lua, jota ei sen uutuu­den tai inno­va­tii­vi­suu­den vuok­si osa­ta vie­lä edes hakea Googles­ta. Sil­loin mark­ki­noin­tia ei voi­da las­kea haku­ko­ne­nä­ky­vyy­den varaan, vaan ensi­si­jais­ta on lisä­tä tie­toi­suut­ta, jot­ta tuo­tet­ta tai pal­ve­lua yli­pää­tään osat­tai­siin hakea hakukoneista.

Lop­pu­pe­leis­sä se mitä mai­nos­te­taan on tar­jon­ta, ei itse sivusto.

Kun näky­vyy­del­le halu­taan len­no­kas läh­tö, kan­nat­taa panos­taa mak­set­tuun mai­non­taan somes­sa ja Googlessa.

Uuden sivuston markkinointitoimenpiteet

Sivus­tol­le suo­si­tel­ta­vat toi­men­pi­teet riip­pu­vat sii­tä, mitä ollaan myy­mäs­sä ja onko sivus­ton aihe sel­lai­nen, että sii­tä osa­taan jo hakea tie­toa hakukoneista.

Jos net­ti­si­vuil­la mark­ki­noi­daan tuo­tet­ta tai pal­ve­lua, jota osa­taan jo hakea haku­ko­neis­ta esi­mer­kik­si 1000 hakua kuu­kau­des­sa, paras näky­vyys saa­vu­te­taan yhdis­tä­mäl­lä haku­ko­ne­mai­non­ta jo sisäl­lön­tuo­tan­to­vai­hees­sa aloi­tet­tuun hakukoneoptimointiin. 

Jos aihe taas on sel­lai­nen, että sitä ei vie­lä juu­ri­kaan hae­ta Googles­ta, usein some­mai­non­ta ja out­bound-mark­ki­noin­ti ovat par­hai­ta kei­no­ja tie­toi­suu­den ja näky­vyy­den nope­aan kasvattamiseen.

Tällainen on hyvä mainos, kun haluat houkutella kävijöitä uudelle sivustolle

Lii­ken­tee­noh­jaus­kam­pan­jois­sa par­hai­ten toi­mii yksin­ker­tai­nen ote. Mai­nos, joka koos­tuu yksit­täi­ses­tä kuvas­ta, mie­len­kiin­toi­ses­ta otsi­kos­ta ja sel­keäs­tä kuvaus­teks­tis­tä, toi­mii lii­ken­tee­noh­jauk­ses­sa esi­mer­kik­si video­mai­nos­ta paremmin.

Mai­nok­sen kuvaus­teks­tis­tä tulee käy­dä ilmi, mik­si asiak­kaan kan­nat­taa kli­ka­ta itsen­sä mai­nok­ses­ta sivus­tol­le. On tär­ke­ää herät­tää kiin­nos­tus, tun­nis­taa asiak­kaan tar­ve ja tar­jo­ta rat­kai­su hänen miel­tään pai­na­vaan ongel­maan. Par­hai­ten toi­mi­vat mai­nok­set tar­joa­vat tie­tyn, erot­tu­van näkö­kul­man tai luo­vat luki­jas­sa kii­reen tai eksklusii­vi­suu­den tun­nun, joka moti­voi tart­tu­maan mai­nok­seen heti.

Lyhyt kampanja vai jatkuva mainostus?

Riit­tää­kö sivus­ton näky­vyy­den kas­vat­ta­mi­seen lyhyt kam­pan­ja vai vaa­tii­ko näky­vyys jat­ku­vaa mainostamista?

Mai­nos­ta­mi­sen suo­si­tel­tu kes­to riip­puu sii­tä, mitä mai­nos­te­taan ja mikä on mai­nos­ta­mi­sen tavoite.

Ylei­ses­ti ottaen lyhyel­lä­kin mai­nos­kam­pan­jal­la voi saa­da tulok­sia, mut­ta ne sopi­vat par­hai­ten tiet­tyyn ajan­koh­taan liit­ty­vien seson­ki­tuot­tei­den mark­ki­noin­tiin, tuo­te­koh­tai­siin kam­pan­jas­purt­tei­hin sekä kokei­lui­hin, jois­sa halu­taan tes­ta­ta esi­mer­kik­si useam­man eri tuot­teen kiinnostavuutta.

Brän­di­mark­ki­noin­nis­sa, jota myös uuden verk­ko­si­vus­ton mark­ki­noin­ti on, toi­mii par­hai­ten pit­kä­kes­toi­nen mai­nos­ta­mi­nen. Uuden brän­din lan­see­raa­mi­nen tai esi­mer­kik­si vakiin­tu­neen yri­tyk­sen nimen­vaih­dos vaa­tii tuke­vaa tun­net­tuus­kam­pan­jaa ja sen seu­raa­mis­ta, miten uusi nimi alkaa nous­ta esiin Googlessa.

Par­haat tulok­set Google Adsis­ta ja some­mai­non­nas­ta saa­daan muu­ten­kin sil­loin, kun mark­ki­noin­tiin ei suh­tau­du­ta kam­pan­ja­na tai spurt­ti­na vaan pit­kä­jän­tei­se­nä tekemisenä. 

Mai­non­nan tulok­set voi­vat näkyä vii­veel­lä, esi­mer­kik­si puo­len vuo­den tai vuo­den­kin pääs­tä sii­tä, kun ihmi­nen tör­mää ensim­mäi­seen mai­nok­seen. Kulut­ta­jien luot­ta­mus yri­tyk­seen ei syn­ny ihan het­kes­sä. Par­hai­ten mai­nok­set toi­mi­vat, kun ihmi­nen altis­tuu niil­le pidem­män aikaa ja sama yri­tys tulee vas­taan uudes­taan ja uudes­taan eri kanavissa. 

Haluatko näkyvyyttä uudelle sivustollesi?

Kublal­la uuden sivus­ton näky­vyy­den kas­vat­ta­mi­nen läh­tee aina tämän­het­ki­sen näky­vyy­den ja mah­dol­lis­ten toi­men­pi­tei­den kar­toit­ta­mi­ses­ta. Ota yhteyttä!

Kuu­los­taa­ko suun­ni­tel­man teke­mi­nen hankalalta?

Lataa itsellesi Kublan markkinoinnin vuosisuunnitelman pohja ja nopeuta työtäsi! 

Uudet nettisivut
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi