Verkkosaittia uudistamassa? On tärkeää, tietää mitä teet kun uudistat sivustojasi, jotta et tuhlaa tekemääsi työtä. Tässä Kublan vinkit, mitkä kannattaa pitää mielessä, kun uudistat omat verkkosivusi.
Riippumatta siitä, minkä suunnittelun valitset, verkkosivustosi tulee aina olla selkeä ja helppokäyttöinen. Keskimääräinen vierailija viettää verkkosivulla vain 3 sekuntia ennen kuin päättää lukea lisää tai poistua, joten on tullut yhä tärkeämpää muistaa: ketä verkkosivustosi palvelee? Potentiaaliset asiakkaasi? Nykyiset asiakkaasi? Tai omia työntekijöitäsi? Tai ehkä kaikki kolme?
Verkkosivustolla, jonka ensisijainen käyttäjäkunta koostuu potentiaalisista asiakkaista, on erilaiset vaatimukset kuin verkkosivustolla, jonka tulee palvella kaikkia kolmea käyttäjäryhmää. Joten ensin tunnistaa verkkosivustosi käyttäjät ja heille tärkeät asiat ja ala sitten analysoida, mitä he etsivät verkkosivustoltasi. Käytä näitä tietoja perustana sille, mitä etusivulla pitäisi olla, kuinka paljon sisältöä sinulla on ja millainen navigointi palvelee parhaiten kohderyhmäsi tarpeita.
Muista, että käyttäjäystävällisen verkkosivuston perusasiat ovat selkeä navigointi, helppolukuinen sisältö ja sivuston reagointikyky riippumatta siitä, mitä käytät: tietokonetta, mobiililaitetta tai tablettia.
Verkkosivujen sisällön linkittäminen yhteen parantaa käyttökokemusta ja tarjoaa paremman konversion. Web-sivustosi alasivut/osiot tulee linkittää etusivulta palvelutarjontaan ja yhteystietoihin, jotta ne tarjoavat hyödyllistä tietoa, pitävät kävijät sitoutuneina verkkosivustoosi ja lisäävät kävijöiden pysyvyyttä.
Jos verkkosivustosi on suunnattu potentiaalisille asiakkaille, linkkipolkusi voivat olla seuraavat:
Vaihe 1 -> Etusivu
Vaihe 2 - > Palvelutarjous
Vaihe 3 -> Muut tiedot
Vaihe 4 -> Yhteydenottolomake
Tällainen lyhyt, ytimekäs linkkipolku vastaa potentiaalisten asiakkaiden tarpeisiin ja lisää konversioita.
Haluatko aloittaa digitaalisen markkinoinnin tai tehostaa nykyistä tekemistä? Autamme mielellämme!
Sisältösi tulee vastata asiakkaidesi tarpeita. Kuulostaa itsestään selvältä, eikö? Silti on lukemattomia yrityksiä ja verkkosivustoja, jotka keskittyvät edelleen “me, meidän, meidän” -retoriikkaan. Tiedät tarinan: “Olemme x”, “tuotteemme tekevät tämän”, “meillä on siitä historia”. Vaikka yrityksesi tuotemerkkien, arvojen ja yleisten tietojen toistamisessa on tietty logiikka, käytät tätä kulmaa vakuuttaaksesi asiakkaasi heidän päätöksestään, etkä ensinkään herättääksesi heidän huomionsa.
Eikö siis olisi paljon loogisempaa aloittaa antamalla vierailijoille konkreettisia syitä jatkaa selaamista sen sijaan, että saisit heidät uneen tietotulvasta? Yleisesti voidaan sanoa, että useimmilla verkkosivuston vierailijoilla on mielessään kaksi kysymystä:
1.) Mitä saan?
2.) Mitä minun tulee tehdä saadakseni sen?
Keskity siis hyötyihin luodessasi sisältöä. Vastaa mahdollisen vierailijasi kysymyksiin. Ja vasta sitten, kun olet herättänyt vierailijasi kiinnostuksen, jatka sitten vakuuttamalla heille, että brändisi on oikea valinta heidän tarpeisiinsa.
Responsiivisuus tarkoittaa, että verkkosivustosi skaalautuu automaattisesti erilaisiin PC-näytön, tabletin ja matkapuhelimen resoluutioihin. Nykyään useimmat verkkosivustojen alustat ovat oletuksena responsiivisia, mutta jotkut vanhemmat on koodattava manuaalisesti.
Riippumatta käyttämästäsi alustasta, sivustosi responsiivisuus on kuitenkin otettava huomioon sitä uusittaessa, jotta kävijät voivat tarkastella sisältöä ja saada parhaan mahdollisen vaikutelman tarjouksestasi riippumatta laitteesta tai näytön resoluutiosta. käyttämällä.
Hakukoneoptimointi eli SEO lisää mahdollisuuksia, että verkkosivustosi löytyvät hakukoneista, ja oikein tehtynä se voi tuoda sivustollesi tasaisen virran uusia vierailijoita ilman kustannuksia.
SEO:n perusteet edellyttävät, että tunnistat avainsanat, joita vierailijat käyttävät löytääkseen verkkosivustosi, ja käytät niitä sitten verkkosivustosi sivun otsikossa, URL-osoitteessa, sisällön rungossa, kuvan vaihtoehtoisessa tekstissä, avainsanoilla ja mediateksteissä. Helppoa. Ainakin teoriassa.
Tämän käytännön puolen tekee hieman hankalaksi se, että: avainsanat kehittyvät jatkuvasti asiakastrendien mukaan myös kilpailijasi optimoivat samoja sanoja SEO-työllä voi kestää useita viikkoja ennen kuin tulokset näkyvät hakukonealgoritmit kehittyvät jatkuvasti ja nykyään sinun on otettava huomioon myös korreloivat sanat ja synonyymit sekä sivuston napsautussuhde hakukoneen tulossyötteessä ja sivustosi kävijämäärä.
Näiden takia SEO ei ole nopea ja helppo tie menestykseen. Oikein tehtynä se on kuitenkin kustannustehokasta ja tärkeää kaikille, jotka haluavat verkkosivustonsa saavan ilmaista liikennettä hakukoneilta.
Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä, muista, että verkkosivuston uudelleensuunnittelu on loputon prosessi. Alustat ja teknologia kehittyvät jatkuvasti, selaimet vaihtuvat, laitteet muuttuvat, suunnittelun trendit ja jopa asiakkaiden tarpeet ja avainsanat kehittyvät. Menestyneet nettisivut pysyvät kehityksen kärjessä ja palvelevat edelleen vierailijoiden tarpeita, kun taas staattisen sisällön pysyneet huomaavat hitaasti mutta varmasti kävijävirran kääntyvän laskuun. Kuinka kauan on kulunut verkkosivustosi uusimisesta?
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.