Google Shopping on vihdoin jalkautunut myös Suomeen. Oletko jo kauppiaana perehtynyt tähän Googlen tehokkaaseen ja dynaamiseen mainosmuotoon?
Google Shopping -mainos on mahtava oikopolku ostavan asiakkaan tietokoneen näytölle.
Kas näin se toimii: Kun asiakas hakee sopivilla hakusanoille Googlesta ostettavaa, nostaa Google Shopping -mainos yrityksesi tuotteet kuvineen ja hintoineen hakutuloksiin. Kätevää, eikö? Shopping-mainosta klikkaamalla henkilö päätyy suoraan verkkokauppasi tuotesivulle, josta hänen on helppo viedä ostos loppuun.
Google Shopping on roimasti visuaalisempi elementti kuin vanhat SEM-mainokset sinisine teksteineen. Erityisesti kovasti kilpaillussa tavarakaupassa visuaalisuudella on väliä. Google Shopping muuttaa Googlen ikään kuin netin käyttäjän supertavarataloksi, jossa hän voi katsoa ja selailla erilaisia tuotteita. Maailmalla Google Shopping on toiminut verkkokaupoille paljon paremmin kuin vanhat tekstipohjaiset SEM-mainokset.
Katso videolta, kun Kalle kertoo lyhyesti, mistä Shopping-mainonnassa on kyse!
Google Shopping -kampanjoita voi käyttää verkkokauppasi ja kivijalkakauppasi tuotteiden mainostamiseen, mutta myös verkkosivustosi tai paikallisen kauppasi liikenteen kasvattamiseen. Google Shopping -mainonnan avulla pystyt esittelemään etsimään ostovalmiita liidejä eli asiakkaita, jotka ovat valmiita ostamaan.
Shopping-mainonta soveltuu vain fyysisten tuotteiden mainostamiseen. Näin ollen mainosmuotoa ei voi käyttää palveluiden mainostamiseen.
Haluatko mainostaa yritystäsi Googlessa tai saada tehot irti nykyisestä Google-tekemisestä?
Shopping-mainokset tulevat esiin
Shopping -mainokset ovat näyttävämpiä mainoksia kuin tavalliset Googlen tekstimainokset, koska niihin yhdistyy tuotetietojen lisäksi myös tuotteen kuva. Ottamalla käyttöön Shopping-mainokset yrityksesi tuotevalikoima saa reilusti lisää näkyvyyttä Googlen hakukoneessa ja tätä kautta enemmän myyntiä ja liidejä.
Google Shopping on erittäin kustannustehokas tapa esitellä ostovalmiille yleisölle tuotteitasi:
Google Shopping -mainontaa varten tarvitset
Google Shopping on hinnoiteltu samoin kuin perinteinen hakusanamainonta, eli maksat vain klikkauksista. Google Shopping voi muodostua hieman kalliimmaksi kuin perinteisillä tekstimainoksilla mainostaminen, mutta tämä johtuu siitä, että yleisö käyttää mainoksia eri tavoin: Google Shopping -mainoksia klikkaillaan hieman tiheämmin kuin perinteisiä mainoksia.
Kuten k aikessa digimarkkinoinnissa, pitää Google shopping -mainosten kustannuksetkin analysoida aina suhteessa tuloksiin. Mikäli Google Shopping -mainokset ovat tuoneet yrityksellesi valtavasti lisää myyntiä, ovat ne hyvä investointi!
Lue lisää, miten hoidetaan digimarkkinoinnin mittaaminen.
Loistavaa! Ole meihin yhteydessä, niin autamme mielellämme Google -mainonnassa “avaimet käteen” palveluna!
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.