Oletko kenties tilanteessa, jossa hakukonemarkkinointi ei kannata, vaan se syö kaikki eurosi eikä tuo toivottuja tuloksia? Vietät taatusti unettomia öitä miettien, missä mättää.
Hakukonemarkkinointi (SEM, Search Engine Marketing) on monelle yritykselle erittäin tärkeä tapa mainostaa omaa tuotetta tai palvelua ja haalia näkyvyyttä Googlessa. Koska lähestulkoon kaikki sitä tekevät, saatat ajatella automaattisesti sen olevan toimiva vaihtoehto myös sinun yrityksellesi.
Hakukonemarkkinoinnin tärkein tavoite on tuoda myyntiä. Mikäli hakukonemarkkinointi ei onnistu tuomaan oikeanlaisia, ostavia asiakkaita ja näin kasvattamaan yrityksesi myyntiä, saattaa ongelma johtua siitä, ettei asiakkaasi löydy hakukoneesta tai hakukonemarkkinointi ole tehty oikein.
Heitä hyvästit huolillesi, sillä me Kublalla autamme sinua havaitsemaan markkinointisi ongelmakohdat ja tekemään parempia ratkaisuja.
Oikein tehtynä hakukonemarkkinointi tuo enemmän rahaa kuin mitä siihen on laitettu. Mikäli tilanteessasi näyttää siltä, että rahat menevät, mutta mitään ei tule takaisin, kannattaa peli viheltää poikki ajoissa.
Hakukonemarkkinointi ei ole ratkaisu kaikkeen, eikä varsinkaan kannattava vaihtoehto kaikille. Jotta tiedät, onko hakukonemarkkinointi yrityksellesi fiksua, mieti asiakkaitasi – missä he ovat? Lukeeko potentiaalinen asiakkaasi mieluummin lehteä aamupalapöydässä tai avaako hän oitis television työpäivän päätteeksi? Hakukonemarkkinointi on pelkkä rahareikä, jos asiakkaasi tekevät kaikkea muuta kuin googlettavat.
Mikäli kohderyhmäsi ei käytä Googlea, miksi markkinoisit siellä? Suurin osa ihmisistä tietysti käyttää hakukonetta päivittäin, mutta eivät suinkaan kaikki.
Vaikka asiakkaasi olisivatkin Googlessa, mutta et tiedä, kuinka saat heidät ohjattua hakukoneesta omalle verkkosivustollesi ja vielä kaiken kukkuraksi ostamaan, ei hakukonemarkkinointi tuo toivottuja tuloksia.
Tällöin hakukonemarkkinoinnin ulkoistaminen kannattaa. Ammattilaisissakin on kuitenkin eroja, ja jos palkkaamasi tekijä ei aivan täysin tiedä, mitä ja miten tekee, menetät entistäkin enemmän rahaa ja jäät ilman asiakkaita.
Hakukonemarkkinointi on kustannustehokasta oikein tehtynä. Hakukonemarkkinoinnissa onnistuminen vaatii jatkuvaa analysointia ja optimointia, aikaa sekä ammattitaitoa.
Haluatko mainostaa yritystäsi Googlessa tai saada tehot irti nykyisestä Google-tekemisestä?
Hakukonemarkkinointi on ratkaisu tilanteessa, jossa asiakkaat löytyvät Googlesta. Koska hakukonemarkkinointi (SEM) koostuu kahdesta osa-alueesta, hakukoneoptimoinnista (SEO) ja hakusanamainonnasta (SEA), saattaa yrityksesi tilanteeseen sopia toinen, mutta toinen ei.
Mikäli olet esimerkiksi juuri perustanut verkkosivun tai -kaupan, kannattaa sinun laittaa enemmän paukkuja hakusanamainontaan, joka tuo sivustollesi kävijöitä välittömästi – toisin kuin aikaavievä hakukoneoptimointi.
Ilmaista näkyvyyttä tuova hakukoneoptimointi ja maksullista näkyvyyttä antava hakusanamainonta täydentävät toisiaan, eli kumpikaan ei sulje toista pois. Hakukonemarkkinointi voi olla sopiva ratkaisu toimialasta riippumatta.
Kannattaa käydä läpi muutamia asioita ennen hakukonemarkkinoinnin aloittamista. Olisi ikävää huomata vasta sitten, kun rahat on käytetty, ettei tämä nyt ehkä ollutkaan se kaikista fiksuin vaihtoehto.
Mikäli et osaa vastata yllä oleviin kysymyksiin, voimme pohtia vastauksia myös yhdessä. Jos lopputulema tukee hakukonemarkkinoinnin aloittamista, lukeutuu seuraaviin askeliin muun muassa avainsanatutkimus sekä Google Ads -mainostilin luominen. Olemme tukenasi tässäkin vaiheessa!
Aina ei omasta takaa löydy vastausta. Se ei kuitenkaan haittaa, sillä annamme mielellämme oman näkemyksemme siitä, millainen tapa markkinoida sopii juuri sinun yrityksellesi. Tahdomme antaa sinulle oikeat eväät menestyksen matkalle, jotta rahasi eivät valu turhiin kanaviin.
Haluatko tietää, sopiiko hakukonemarkkinointi sinulle? Varaa 15 minuutin maksuton etätapaaminen, niin jutellaan!
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.