Olet varmasti kuullut joskus puhuttavan PPC mainonnasta, mutta et ehkä täysin tiedä mistä siinä on kyse? Tai tiedät jo jonkun verran asiasta, mutta et tiedä miten PPC mainonta kannattaisi aloittaa ja onko se juuri sinulle oikea keino tavoittaa potentiaalisia asiakkaita.
Käyn tässä kirjoituksessa läpi mitä PPC tarkoittaa ja miten pystyt alkaa hyödyntämään sitä yrityksesi markkinoinnissa.
Mitä PPC tarkoittaa?
PPC tulee termistä Pay-Per-Click eli suomeksi maksu klikkauksesta. PPC on siis periaate, jolla maksat mainonnasta. Google Ads eli mainonta Googlessa toimii tämän periaatteen mukaisesti ja onkin tunnetuin PPC mainoskanava. Usein Google mainonnasta puhutaankin synonyymina PPC mainonnan kanssa. PPC kampanjointi onkin usein hakusanamainontaa hakukoneessa kuten Googlessa mutta myös esim. Microsoftin Bingissä.
Miten PPC mainonta toimii?
Kuten aiemmin kerroinkin, PPC mainonnassa maksat klikeistä. Mitä tämä käytännössä sitten tarkoittaa? Kun esimerkiksi mainostat Googlen hakukoneessa haluamallasi hakusanoilla et maksa siitä että mainoksesi tulee näkyviin hakutuloksissa. Maksat silloin kun joku klikkaa mainostasi. Eikö kuulostakin reilulta? Klikkauksien myötä saat relevantteja kävijöitä verkkosivustollesi ja tätä kautta asiakkaita. Jos mainostasi ei klikata niin olet kuitenkin saanut brändillesi ilmaista näkyvyyttä.
Alla oleva kuvakaappaus havainnollista miltä PPC mainonta näyttää Googlessa tänä päivänä. Haettaessa ”ilmalämpöpumppu” sanalla tulee ensimmäisinä hakutuloksina näkyviin Googlen maksetut PPC hakusanamainokset, joissa on maininta ”Ad”. Myös sivupalkissa on nähtävillä Googlen toisen mainosmuodon Google Shopping PPC mainoksia, joissa on merkintä “Ads”. Kun mitä tahansa näistä mainoksista klikkaa, maksat siitä huutokauppaperusteisesti Googlelle. Näitä molempia mainosmuotoja voi pyörittää ilmaisella Google Ads -työkalulla.
Haluatko mainostaa yritystäsi Googlessa tai saada tehot irti nykyisestä Google-tekemisestä?
Lue tarkemmin Google-mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä!
Huutokauppaan vaikuttaa toki myös hintatarjous, mutta pelkällä korkealla tarjouksella PPC mainonnassa ei pärjää. Google haluaa näyttää mahdollisimman hyviä hakutuloksia joten tärkeimmät hintaan ja myös mainosten näkyvyyteen vaikuttavat seikat liittyvät siihen, kuinka osuva mainos on.
Google on selkein kanava lähteä tekemään mainontaa, sillä Google on maailmassa käytetyin hakukone. Näkyvyys siellä on siis ehdottoman tärkeää, jotta yrityksenne löydetään. Sitähän sanotaan, että jos et ole Googlessa et ole olemassa.
Jos PPC mainonta ja sen aloittaminen kiinnostaa, Kublan asiantuntijat auttavat sinua mielellään. Ota yhteyttä ja keskustellaan, miten saamme yhdessä yrityksesi tuottavuuden kasvamaan!
Hakusanamainonta on maksettua mainontaa internetin hakukoneissa. Hakukoneita on useita, mutta tutuin niistä meille kaikille on Google. Miten hakusanamainonta toimii ja miten yritykset saavat siitä parhaat tehot irti? Mitä hakusanamainonta on? Hakusanamainonta on maksullista mainontaa Googlessa tai muussa hakukoneessa. Käytännössä se on näkymistä mainospaikoilla, jotka tulevat näkyviin ensimmäisinä hakutuloksina kun hakukoneessa tehdään haku. Googlessa maksimissaan viisi ensimmäistä […]
Digitaalisia markkinointikanavia on nykyään paljon ja termistön kanssa menee kuka tahansa helposti sekaisin. Google-mainonta on yksi tunnetuimmista digimainonnan muodoista, mutta sen käyttöönotto ja ostaminen palveluntarjoajilta herättää edelleen kysymyksiä ja epävarmuutta. Tässä tekstissä pyrin selittämään auki kanavan termistöä ja kertomaan mahdollisuuksista, jotta sinun ostajana on helpompi tehdä päätöksiä digitekemisesi suhteen Googlessa. Olemme laatineet Google-mainonnan suunnitteluun viiden […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.