Verkkosaittia uudistamassa – muista nämä vinkit 

Mark­ki­noin­tia pk yri­tyk­sel­le \ Koti­si­vut yri­tyk­sel­le \ Verk­ko­sait­tia uudis­ta­mas­sa – muis­ta nämä vinkit

Verk­ko­sait­tia uudis­ta­mas­sa? On tär­ke­ää, tie­tää mitä teet kun uudis­tat sivus­to­ja­si, jot­ta et tuh­laa teke­mää­si työ­tä. Täs­sä Kublan vin­kit, mit­kä kan­nat­taa pitää mie­les­sä, kun uudis­tat omat verkkosivusi. 

Verkkosaitille asiakasystävällistä 

Riip­pu­mat­ta sii­tä, min­kä suun­nit­te­lun valit­set, verk­ko­si­vus­to­si tulee aina olla sel­keä ja help­po­käyt­töi­nen. Kes­ki­mää­räi­nen vie­rai­li­ja viet­tää verk­ko­si­vul­la vain 3 sekun­tia ennen kuin päät­tää lukea lisää tai pois­tua, joten on tul­lut yhä tär­keäm­pää muis­taa: ketä verk­ko­si­vus­to­si pal­ve­lee? Poten­ti­aa­li­set asiak­kaa­si? Nykyi­set asiak­kaa­si? Tai omia työn­te­ki­jöi­tä­si? Tai ehkä kaik­ki kolme?

Verk­ko­si­vus­tol­la, jon­ka ensi­si­jai­nen käyt­tä­jä­kun­ta koos­tuu poten­ti­aa­li­sis­ta asiak­kais­ta, on eri­lai­set vaa­ti­muk­set kuin verk­ko­si­vus­tol­la, jon­ka tulee pal­vel­la kaik­kia kol­mea käyt­tä­jä­ryh­mää. Joten ensin tun­nis­taa verk­ko­si­vus­to­si käyt­tä­jät ja heil­le tär­keät asiat ja ala sit­ten ana­ly­soi­da, mitä he etsi­vät verk­ko­si­vus­tol­ta­si. Käy­tä näi­tä tie­to­ja perus­ta­na sil­le, mitä etusi­vul­la pitäi­si olla, kuin­ka pal­jon sisäl­töä sinul­la on ja mil­lai­nen navi­goin­ti pal­ve­lee par­hai­ten koh­de­ryh­mä­si tarpeita.

Muis­ta, että käyt­tä­jäys­tä­väl­li­sen verk­ko­si­vus­ton perus­asiat ovat sel­keä navi­goin­ti, help­po­lu­kui­nen sisäl­tö ja sivus­ton rea­goin­ti­ky­ky riip­pu­mat­ta sii­tä, mitä käy­tät: tie­to­ko­net­ta, mobii­li­lai­tet­ta tai tablettia.

Verkkosaitin linkittäminen 

Verk­ko­si­vu­jen sisäl­lön lin­kit­tä­mi­nen yhteen paran­taa käyt­tö­ko­ke­mus­ta ja tar­jo­aa parem­man kon­ver­sion. Web-sivus­to­si alasivut/osiot tulee lin­kit­tää etusi­vul­ta pal­ve­lu­tar­jon­taan ja yhteys­tie­toi­hin, jot­ta ne tar­joa­vat hyö­dyl­lis­tä tie­toa, pitä­vät kävi­jät sitou­tu­nei­na verk­ko­si­vus­too­si ja lisää­vät kävi­jöi­den pysyvyyttä.

Jos verk­ko­si­vus­to­si on suun­nat­tu poten­ti­aa­li­sil­le asiak­kail­le, link­ki­pol­kusi voi­vat olla seuraavat:

Vai­he 1 -> Etusivu

Vai­he 2 - > Palvelutarjous

Vai­he 3 -> Muut tiedot

Vai­he 4 -> Yhteydenottolomake

Täl­lai­nen lyhyt, yti­me­käs link­ki­pol­ku vas­taa poten­ti­aa­lis­ten asiak­kai­den tar­pei­siin ja lisää konversioita.

Haluat­ko aloit­taa digi­taa­li­sen mark­ki­noin­nin tai tehos­taa nykyis­tä teke­mis­tä? Autam­me mielellämme!

Lue tarkemmin digitaalisen mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä.

Vierailija keskeistä sisältöä

Sisäl­tö­si tulee vas­ta­ta asiak­kai­de­si tar­pei­ta. Kuu­los­taa itses­tään sel­väl­tä, eikö? Sil­ti on luke­mat­to­mia yri­tyk­siä ja verk­ko­si­vus­to­ja, jot­ka kes­kit­ty­vät edel­leen “me, mei­dän, mei­dän” -reto­riik­kaan. Tie­dät tari­nan: “Olem­me x”, “tuot­teem­me teke­vät tämän”, “meil­lä on sii­tä his­to­ria”. Vaik­ka yri­tyk­se­si tuo­te­merk­kien, arvo­jen ja yleis­ten tie­to­jen tois­ta­mi­ses­sa on tiet­ty logiik­ka, käy­tät tätä kul­maa vakuut­taak­se­si asiak­kaa­si hei­dän pää­tök­ses­tään, etkä ensin­kään herät­tääk­se­si hei­dän huomionsa.

Eikö siis oli­si pal­jon loo­gi­sem­paa aloit­taa anta­mal­la vie­rai­li­joil­le kon­kreet­ti­sia syi­tä jat­kaa selaa­mis­ta sen sijaan, että sai­sit hei­dät uneen tie­to­tul­vas­ta? Ylei­ses­ti voi­daan sanoa, että useim­mil­la verk­ko­si­vus­ton vie­rai­li­joil­la on mie­les­sään kak­si kysymystä:

1.) Mitä saan?

2.) Mitä minun tulee teh­dä saa­dak­se­ni sen?

Kes­ki­ty siis hyö­tyi­hin luo­des­sa­si sisäl­töä. Vas­taa mah­dol­li­sen vie­rai­li­ja­si kysy­myk­siin. Ja vas­ta sit­ten, kun olet herät­tä­nyt vie­rai­li­ja­si kiin­nos­tuk­sen, jat­ka sit­ten vakuut­ta­mal­la heil­le, että brän­di­si on oikea valin­ta hei­dän tarpeisiinsa.

Pidä verkkosaittisi responsiivisena

Res­pon­sii­vi­suus tar­koit­taa, että verk­ko­si­vus­to­si skaa­lau­tuu auto­maat­ti­ses­ti eri­lai­siin PC-näy­tön, table­tin ja mat­ka­pu­he­li­men reso­luu­tioi­hin. Nyky­ään useim­mat verk­ko­si­vus­to­jen alus­tat ovat ole­tuk­se­na res­pon­sii­vi­sia, mut­ta jot­kut van­hem­mat on koo­dat­ta­va manuaalisesti.

Riip­pu­mat­ta käyt­tä­mäs­tä­si alus­tas­ta, sivus­to­si res­pon­sii­vi­suus on kui­ten­kin otet­ta­va huo­mioon sitä uusit­taes­sa, jot­ta kävi­jät voi­vat tar­kas­tel­la sisäl­töä ja saa­da par­haan mah­dol­li­sen vai­ku­tel­man tar­jouk­ses­ta­si riip­pu­mat­ta lait­tees­ta tai näy­tön reso­luu­tios­ta. käyttämällä.

Kun uudistat verkkosivua muista aina SEO 

Haku­ko­ne­op­ti­moin­ti eli SEO lisää mah­dol­li­suu­ksia, että verk­ko­si­vus­to­si löy­ty­vät haku­ko­neis­ta, ja oikein teh­ty­nä se voi tuo­da sivus­tol­le­si tasai­sen vir­ran uusia vie­rai­li­joi­ta ilman kus­tan­nuk­sia.

SEO:n perus­teet edel­lyt­tä­vät, että tun­nis­tat avain­sa­nat, joi­ta vie­rai­li­jat käyt­tä­vät löy­tääk­seen verk­ko­si­vus­to­si, ja käy­tät nii­tä sit­ten verk­ko­si­vus­to­si sivun otsi­kos­sa, URL-osoit­tees­sa, sisäl­lön run­gos­sa, kuvan vaih­toeh­toi­ses­sa teks­tis­sä, avain­sa­noil­la ja media­teks­teis­sä. Help­poa. Aina­kin teoriassa.

Tämän käy­tän­nön puo­len tekee hie­man han­ka­lak­si se, että: avain­sa­nat kehit­ty­vät jat­ku­vas­ti asia­kas­tren­dien mukaan myös kil­pai­li­ja­si opti­moi­vat samo­ja sano­ja SEO-työl­lä voi kes­tää usei­ta viik­ko­ja ennen kuin tulok­set näky­vät haku­ko­neal­go­rit­mit kehit­ty­vät jat­ku­vas­ti ja nyky­ään sinun on otet­ta­va huo­mioon myös kor­re­loi­vat sanat ja syno­nyy­mit sekä sivus­ton nap­sau­tus­suh­de haku­ko­neen tulos­syöt­tees­sä ja sivus­to­si kävijämäärä.

Näi­den takia SEO ei ole nopea ja help­po tie menes­tyk­seen. Oikein teh­ty­nä se on kui­ten­kin kus­tan­nus­te­ho­kas­ta ja tär­ke­ää kai­kil­le, jot­ka halua­vat verk­ko­si­vus­ton­sa saa­van ilmais­ta lii­ken­net­tä hakukoneilta.

Uudelleensuunnittelu on loputon prosessi

Vii­mei­se­nä, mut­ta ei vähäi­sim­pä­nä, muis­ta, että verk­ko­si­vus­ton uudel­leen­suun­nit­te­lu on lopu­ton pro­ses­si. Alus­tat ja tek­no­lo­gia kehit­ty­vät jat­ku­vas­ti, selai­met vaih­tu­vat, lait­teet muut­tu­vat, suun­nit­te­lun tren­dit ja jopa asiak­kai­den tar­peet ja avain­sa­nat kehit­ty­vät. Menes­ty­neet net­ti­si­vut pysy­vät kehi­tyk­sen kär­jes­sä ja pal­ve­le­vat edel­leen vie­rai­li­joi­den tar­pei­ta, kun taas staat­ti­sen sisäl­lön pysy­neet huo­maa­vat hitaas­ti mut­ta var­mas­ti kävi­jä­vir­ran kään­ty­vän las­kuun. Kuin­ka kau­an on kulu­nut verk­ko­si­vus­to­si uusimisesta?

Ota yhteyt­tä!
Verkkosaittia uudistamassa – muista nämä vinkit
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi