Olet taatusti joskus itsekin avannut sellaisen verkkosivun, josta puhelimen ruutu rajaa puolet pois. Otsikot sinkoilevat siellä täällä, tekstikappaleita ei näe lukea ja kuvia ei näy ollenkaan. Kun verkkosivu ei ole responsiivinen, on näkymä juurikin tämän kaltainen. Responsiivinen verkkosivu mukautuu käytettävän laitteen mukaan – sivu näyttää hyvältä oli kyseessä sitten puhelimen pieni näyttö tai taulutelevision jättimäinen ruutu.
Responsiivinen verkkosivu takaa käyttömukavuuden, helpottaa hakukoneoptimointia sekä vähentää sivujen päivittämiseen liittyvää työtaakkaa. Responsiivisuus on tätä päivää – älä jämähdä erillisten työpöytä- ja mobiiliversioiden vanhalle aikakaudelle! Kubla on matkallaan kohti menestystä rakentanut useita responsiivisia verkkosivuja ja huomannut sen, että responsiivisuuden kaikkia hyötyjä ei vielä täysin tunneta.
Pyydä apua Kublalta!Jos potentiaalinen asiakas käyttää iPhonea, mukautuu responsiivinen verkkosivu näytön koon mukaan. Kun kävijä selailee verkkosivuasi tabletilta, on näkymä myös selkeä. Kolmas saattaa seikkailla internetin syövereissä älytelevisiolla, jonka suureen ruutuun responsiivinen verkkosivu istuu aivan yhtä lailla. Kun markkinoille putkahtaa uusi laite, toimii responsiivinen verkkosivu myös siinä automaattisesti. Responsiivinen verkkosivu takaa parhaan käyttökokemuksen kaikilla laitteilla.
Jos verkkosivu ei ole responsiivinen, vie se vähintään puolet potentiaalisista asiakkaista seikkailemaan muille verkkosivuille, joissa näkymä skaalautuu järkevästi. Syy on yksinkertaisesti se, ettei huonosti toimivaa sivua ole mukava käyttää. Kun kilpailijallasi on tarjolla responsiivinen verkkosivu, siirtyvät sinunkin asiakkaasi sinne. Testaa oma sivusi käyttämällä Googlen mobiiliystävällisyystestiä.
Verkkosivun päivittämiseen uppoaa helposti useita tunteja – kun kyse on kahdesta erillisestä verkkosivusta, tuplaantuu päivittämiseen käytetty aika. Jos sinulla on työpöytä- ja mobiiliversio erikseen, joudut pitämään kahta sivustoa ajan tasalla sen sijaan, että päivittäisit vain yhtä responsiivista verkkosivua.
Jos lähdetään rakentamaan kahta sivustoa, usein aloitetaan työpöytäversiosta, josta tehdään oikein hieno. Kun tunnit on tuhlattu työpöytäversioon, jää verkkosivujen mobiiliversio helposti köyhemmäksi. Näiden kahden version erot turhauttavat käyttäjiä, jotka odottavat pääsevänsä käsiksi yhteneväisiin ominaisuuksiin laitteesta riippumatta. Responsiivinen verkkosivu vastaa käyttäjien odotuksia paremmin.
Mitä enemmän saat liikennettä verkkosivuillesi, sitä enemmän myös Google osoittaa rakkauttaan sinuun. Google painottaa mobiilihauissa responsiivisia verkkosivuja mikä tarkoittaa sitä, että responsiivinen verkkosivu nousee hakutuloksissa paremmalle sijoitukselle kuin tönkösti skaalautuva sivu.
Jos kävijä ei kykene navigoimaan verkkosivuillasi jouhevasti, siirtyy hän oitis muualle. Ihmiset ovat kärsimättömiä ja kiireisiä, jonka vuoksi päätös jäämisestä tai poistumisesta tehdään sekunneissa. Ja kun tarjontaa on paljon, ei huonosti toimivia verkkosivuja tarvitse jäädä ihmettelemään, vaan tietenkin päätös poistumisesta tehdään heti ja siirrytään seuraavan palveluntarjoajan sivuille. Tilannetta voit seurata Googlen Search Consolen ja Google Analyticsin avulla.
Kun Google huomaa, ettei sivuillasi viihdytä, laskee Google sijoitustasi hakutuloksissa. Jos näin pääsee käymään, on ratkaisu ongelmaan responsiivinen verkkosivu ja hakukoneoptimointi. Loppuuko sinulta aika tai osaaminen? Kubla auttaa yritystäsi kilpailuedun saavuttamisessa – responsiivinen, trendikäs verkkosivu sekä oikein tehty hakukoneoptimointi ovat vakavasti otettavia kilpailuetuja.
Jos verkkosivusi ovat toimivat ja helposti käytettävät, vierailevat potentiaaliset asiakkaat siellä useammin. Huonosti skaalautuva verkkosivu on asiakkaiden tehokkain karkotin -- kävijät kun odottavat löytävänsä etsimänsä tiedon muutamalla klikkauksella, minkä ammattimaisesti suunniteltu responsiivinen verkkosivu takaa.
Asiakkaat ovat verkossa ja tekevät ostoksensa suurimmalta osin mobiililaitteilla. Responsiivinen verkkosuunnittelu auttaa saavuttamaan laajemman kohdeyleisön ja toisinpäin huonosti skaalautuva verkkosivu vie asiakkaistasi puolet muualle. Verkko-ostosten tekeminen on tehtävä asiakkaalle mahdollisimman helpoksi ja sujuvaksi, jotta osto ei jää kesken. Skaalautumisongelmat eivät tee shoppailusta mutkatonta, päinvastoin!
Huonosti skaalautuva sivu on käyttäjälle suorastaan järkytys – responsiivisuus on tätä päivää, eikä kahteen erilliseen verkkosivuversioon ole paluuta. Hyvä niin, sillä responsiivinen verkkosivu on kaikin tavoin mukautumatonta verkkosivua parempi! Lisää vipinää verkkoon? Kubla auttaa rakentamaan ja päivittämään yrityksesi verkkosivut ajan tasalle! Otathan yhteyttä mahdollisimman pian, sillä jokainen päivä ilman responsiivisia verkkosivuja on päivä puoliteholla!
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.