B2B myynti on jatkuvasti tarkemmin mitattavissa digimarkkinoinnin kanavissa. Voit käytännössä jäljittää jokaisen tavoittamasi asiakkaan liikkeet yrityksesi kotisivuilla ja esimerkiksi kohdistaa mainoksesi kaikkien yrityksesi kilpailijoiden sivuilla käyneille asiakkaille. B2B myynti on siis mahdollista myös digimarkkinoinnin kanavissa ja uusia mahdollisuuksia tulee vuosittain lisää!
Tehokkaimmat ja suosituimmat kanavat B2B myyntiin voidaan jakaa kahteen kategoriaan. Toinen pohjautuu tehtäviin hakuihin hakukoneissa kuten Googlessa. Toinen taas vaatii hieman enemmän perehtymistä mainonnan kohdistamiseen ja tämä kanava on sosiaalinen media (Facebook, LinkedIn, Instagram).
B2B myynti Googlessa on ollut suosittu tapa mainostaa jo lähes kymmenen vuotta ja suurimmalle osalle yrityksistä tuttu tapa houkutella lisää asiakkaita yrityksen verkkosivuille. Googlessa mainonnan voit aloittaa tai lopettaa jopa tunnin tarkkuudella eikä pitkiä sitoumuksia tarvita toisin kuin perinteisessä mainonnassa (messut, printtimainonta etc). Näin voit siis valita suoraan parhaat hakusanat yrityksesi liiketoiminnalle ja saat ilmaisia näyttökertoja mainonnallasi ja maksat siis vain yrityksesi verkkosivuille saapuneista potentiaalisista asiakkaista. Mikäli siis myyt esimerkiksi B2B myyntiin valmennuksia voit valita “B2B myyntivalmennus” tai jopa tarkemmin esimerkiksi “B2B myyntivalmennus helsinki” hakusanoiksi. Maksat vain näistä mainoksista sivuillesi saapuneista potentiaalisista asiakkaista. Esimerkiksi 500 euron budjetilla tavoitat yleisimmin noin 5000 potentiaalista asiakkasta joista noin 500 saapuu lopulta yrityksesi kotisivuille. Maksat siis yhden euron per kävijä keskiarvoisesti Google-mainonnasta saaduista vierailijoista kotisivuillesi.
Alla esimerkki Google Ads-mainoksista hakusanalla “B2B myyntivalmennus”.
Haluatko aloittaa digitaalisen markkinoinnin tai tehostaa nykyistä tekemistä? Autamme mielellämme!
B2B myynti sosiaalisessa mediassa eroaa hyvinkin paljon Googlessa tapahtuvasta mainonnasta jossa voidaan suoraan valita haluttuja hakusanoja. Sosiaalisessa mediassa B2B myynti vaatii tarkkaa kohdistamista haluttuihin kohderyhmiin. Yleisimmin B2B myynti on tehty perinteisissä kanavissa tai vaihtoehtoisesti Google-mainonnan avulla. Tänä päivänä B2B mainontaa voidaan kuitenkin tehdä hyvin tarkoilla rajauksilla. Yrityksesi voi kohdistaa mainontaa esimerkiksi näillä kriteereillä:
Voit siis kohdistaa yrityksesi sosiaalisen median mainonnan esimerkiksi oman asiakastietosi (CRM) pohjalta kaikille niille asiakkaille jotka eivät ole ostaneet yritykseltäsi viimeisen kahden vuoden aikana. Voit toki myös kohdistaa mainonnan esimerkiksi vain niille jotka ovat jo aktiivisia asiakkaitasi.
Alla esimerkki Facebook-mainoksesta joka on kohdistettu toimitusjohtajille.
Alla esimerkki LinkedIn-mainoksesta joka on kohdistettu toimitusjohtajille.
Mainonta voidaan sosiaalisen median kanavissa kohdistaa myös Facebookin/Instagramin/LinkedInin oman algoritmin pohjalta niille asiakkaille jotka vastaavat mahdollisimman tarkasti yrityksesi nykyisiä asiakkaita. Tätä kutsutaan look-a-like kohdennukseksi. Kyseessä siis on nerokas algoritmi joka pyrkii etsimään mahdollisimman potentiaalisia asiakkaita oman asiakkastietosi pohjalta. Tämä on kokemustemme pohjalta yksi kannattavimpia mainonnan muotoja digitaalisessa markkinoinnissa ja etenkin B2B myynti on mahdollista tällä keinolla somessa.
Digimarkkinoinnin parhaita puolia on hyvin tarkka mittaaminen. Tavoitettuja asiakkaita voidaan seurata analytiikan avulla jopa henkilön tarkkuudella. Seuranta mahdollistaa muun muassa näiden mittaamisen:
B2B myynti on erittäin tarkasti mitattavaa ja tehokasta digimarkkinoinnin avulla. Lähde rohkeasti kokeilemaan mikäli asia kiinnostaa. Ota yhteyttä nyt niin saat veloituksetonta konsultaatiota Kublan asiantuntijoilta. Voit tämän jälkeen tehdä mainontaa itse tai pyytää tiimiltämme tarjouksen palveluistamme. Ota yhteyttä nyt!
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.