Olemme pitkään ihmetelleet kuinka on mahdollista, että vuonna 2019 digimarkkinoinnin seurannan toteuttaminen on tehty verkkosivualustojen puolelta niin vaikeaksi. Kollegani yritti saada Google mainonnan seurantaan kiinni eurot, siinä onnistumatta. Yrityksestä se ei jäänyt kiinni, ”tee itse oma verkkokauppasi helposti & nopeasti” -tyyppinen palveluntarjoaja oli vain yksinkertaisesti tehnyt tämän seurannan toteuttamisen teknisesti mahdottomaksi.
Tämän johdosta kampanjoinnissa joudutaan tyytymään aikaansaatujen myyntien seuraamiseen. Pimentoon jää, mitkä hakusanat ja mainokset tuovat kauppaa tuhansien ja mitkä pelkkien satasien arvosta.
Mikäli yrityksesi tekee Google-mainontaa, niin seuranta on erityisen tärkeää. Muussa tapauksessa mainonnan optimointi on hyvin hataralla pohjalla. Tässä tapauksessa suosittelemme uusimaan verkkosivuston mahdollisimman pian. Näin saat varmasti mitattavuuden kuntoon!
Jos olisit torikauppias etkä päivän päätteeksi tietäisi mitä polkua pitkin asiakkaiksi tulleet toivat parhaiten rahaa, kuinka paljon uskaltaisit panostaa eri polkujen varteen tehtyyn markkinointiin?
Niinpä. Samasta syystä mainonnan skaalaaminen täysille kasvun aikaansaamiseksi jää vaillinaiseksi. Vaikka haluja olisi kasvaa, sokkona on vaikea tehdä oikeita valintoja.
Onko sinulla kiinnostusta tietää, kuinka paljon digimarkkinointisi tuottaa sinulle rahaa? Jos se mitenkään on teknisesti mahdollista, me voimme auttaa. Voit ottaa meihin yhteyttä ja autamme saamaan markkinoinnin analytiikan ja tuloksellisuuden kuntoon. Voit tutustua web-analytiikan palveluihimme täällä.
Siitä alkaa yrityksesi kasvutarina, jossa haluamme olla mukana.
Google mainonta voi olla pelottavaa. Miten se toimii, mikä on paras tapa tehdä siellä mainontaa ja kuinka edes aloittaa? Vaikka Google mainonnan maailma olisi sinulle täysin vieras, älä sulje sen tuomia mahdollisuuksia pois. Me Kublalla viemme bisneksesi Googlen paraatipaikoille, jotta tavoitat asiakkaasi juuri sillä hetkellä, kun he haluavat ostaa. Tässä artikkelissa kerromme perusteet siitä mitä […]
Digitaalisia markkinointikanavia on nykyään paljon ja termistön kanssa menee kuka tahansa helposti sekaisin. Google-mainonta on yksi tunnetuimmista digimainonnan muodoista, mutta sen käyttöönotto ja ostaminen palveluntarjoajilta herättää edelleen kysymyksiä ja epävarmuutta. Tässä tekstissä pyrin selittämään auki kanavan termistöä ja kertomaan mahdollisuuksista, jotta sinun ostajana on helpompi tehdä päätöksiä digitekemisesi suhteen Googlessa. Olemme laatineet Google-mainonnan suunnitteluun viiden […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.