Käytettävissä olevan ajan ja budjetin ristipaineessa elävä markkinointipäättäjä joutuu usein navigoimaan haasteellisilla vesillä. Mikä on oikea mainosbudjetin koko, entä mihin budjettia kannattaa panostaa? Tähän päälle tulee vielä muuttuvat markkinointikanavat, mainosmuotojen moninaisuus ja valinnanvaikeus omien eri tuotteiden välillä, mistä kertoa potentiaalisille asiakkaille.
Kun budjetissasi on liikkumavaraa nopeille testeille, saat ketterästi kokemusperäistä tietoa uusista kanavista, yleisökohdennuksista ja mainossisällöistä. Vuoden aikana eteen tulee runsaasti mahdollisuuksia kokeilla uutta ja riittävän väljä markkinointibudjetti nopeuttaa testaamista ja oppimista.
Sivustovierailu on kovan työn tulos; älä heitä sitä hukkaan unohtamalla uudelleenmarkkinointia. Sinulla on mahdollisuus tavoittaa verkkovierailija uudestaan käytännössä jokaisen sähköisen markkinoinnin kanavan kautta. Tässä tapauksessa enemmän on enemmän -> mitä useampi kanava sinulla on käytössäsi, sitä varmemmin saat vierailijan uudestaan kiinni ja hän palaa ostavaksi asiakkaaksi.
Vinkki 4: Tee omannäköistä mainontaa
Mitä pienempi budjetti, sitä rohkeampaa ja omannäköisempää markkinoinnin on oltava. Kerro siis rohkeasti yrityksesi taustoista, omasta henkilöstöstäsi ja – gulp – itsestäsi/firmasi omistajasta. Jos rohkeus riittää, suosittelemme hyppäämään kameran eteen ja kertomaan videolla omin sanoin mitä yrityksesi edustaa ja miksi asiakkaittesi kannattaa ostaa juuri sinulta. Tiesithän, että esimerkiksi Facebook ja LinkedIn suosii videota ja tarjoaa sille edullisemmin näkyvyyttä?
Uusien asiakkaiden hankkiminen on tärkeää mutta liiketoiminnan kivijalka on vanhojen asiakkaiden tyytyväisenä pitämisessä. Tavoitat heidät helposti monien eri kanavien kautta; haasteellisinta tässä onkin se, mistä heille kertoa. Vanhoille asiakkaille kun ei voi lähteä mainostamaan samoilla viesteillä kuin uusia asiakkaita tavoiteltaessa. Yksi viestikulma onkin tarjota yrityksesi huolto- ja ylläpitopalveluita tai vaikkapa koulutuksia. Jos olet ravintola- tai hotellialan yrityksestä, voit tarjota B2B-asiakkaalle B2C-puolen palveluita: tällä tavalla saat laajennettua tyytyväisen asiakkaan ostomahdollisuuksia.
Google mainonta voi olla pelottavaa. Miten se toimii, mikä on paras tapa tehdä siellä mainontaa ja kuinka edes aloittaa? Vaikka Google mainonnan maailma olisi sinulle täysin vieras, älä sulje sen tuomia mahdollisuuksia pois. Me Kublalla viemme bisneksesi Googlen paraatipaikoille, jotta tavoitat asiakkaasi juuri sillä hetkellä, kun he haluavat ostaa. Tässä artikkelissa kerromme perusteet siitä mitä […]
Google mainonta tulee lähestulkoon jokaisessa yrityksessä puheenaiheeksi jossain kohtaa. Miten Google mainonta toimii käytännössä? Kun haluat näkyä Googlessa, on sinulla kaksi vaihtoehtoa, joista toinen on ilmainen ja toinen maksullinen. 1. Hakukoneoptimointi on ilmaista 2. Google mainonta on maksullista Kumpi sitten kannattaa? Tänä päivänä yritykset tarvitsevat molempia keinoja, jotta näkyvyys Googlessa on optimaalista. Google mainonta on […]
30 miljoonaa Google-hakua Suomessa – ei kuukaudessa eikä viikossa, vaan yhdessä ainoassa päivässä. Kaikki yritykset käyvät näkyvyysjahtia, mutta kuka pongahtaa hakutulossivulle ensimmäisenä? Kun näkyvyyttä Googlessa halutaan nostaa, turvaudutaan hakukoneoptimoinnin avulla saavutettuun, ei-maksettuun mainontaan ja/tai Google Adsiin eli maksettuun Google-mainontaan. Miten Google markkinointi saadaan toimimaan? Markkinointi Googlessa on taitolaji ja vaatii onnistuakseen ehdottomasti tietoa siitä, kuinka […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.