Markkinointia tulevaisuudessa: Sisällöntuotannon valtakunta 

Laa­duk­kaan sisäl­lön­tuo­tan­non tuli­si olla rat­kai­se­vas­sa osas­sa yri­tyk­sen mark­ki­noin­nin pon­nis­te­lu­ja. Yri­tyk­set, jot­ka käyt­tä­vät sosi­aa­lis­ta medi­aa jaka­mi­sen ja sitout­ta­mi­sen alus­ta­na osa­na mark­ki­noin­ti­stra­te­gi­aan­sa näke­vät yleen­sä parem­paa ROI:ta, suu­rem­pia kävi­jä­mää­riä sivus­tol­la, sekä luo­vat posi­tii­vi­sem­paa kuvaa brändistään.

Sosi­aa­li­sen median käyt­tä­mi­nen mark­ki­noin­ti­ka­na­va­na ei ole jär­ke­vää, jos et tuo­ta sisäl­töä jota ihmi­set halua­vat kulut­taa ja jakaa tois­ten­sa kans­sa, muus­sa tapauk­ses­sa tuo­tat sisäl­töä itsel­le­si, et asiak­kail­le­si. Tuot­ta­ma­si sisäl­lön tuli­si olla viih­dyt­tä­vää, kiin­nos­ta­vaa tai hyö­dyl­lis­tä – par­haim­mas­sa tapauk­ses­sa kaik­kia näis­tä kol­mes­ta. Ilman näi­tä, sisäl­löl­lä­si ei ole yksin­ker­tai­ses­ti mitään arvoa kuluttajalle.

Millaista on laadukas sisältö?

Sisäl­tö voi olla lähes mitä vain: videoi­ta, blo­gi­pos­tauk­sia, ohjei­ta, kuvia, kiin­nos­ta­via tilas­to­ja tai vaik­ka­pa podcas­te­ja – mitä vain, kun­han median kulut­ta­ja näkee sii­nä jotain arvoa. Laa­du­kas sisäl­tö on osa brän­diä­si, luo siis sisäl­töä jon­ka jul­kai­se­mi­ses­ta olet aidos­ti innois­sa­si ja hyö­dyn­nä sitä esi­mer­kik­si sosi­aa­li­sen median kana­vis­sa tai vaik­ka­pa säh­kö­pos­ti­mark­ki­noin­nis­sa!

Kun olet oikeas­ti kiin­nos­tu­nut itse jaka­mas­ta­si tai tuot­ta­mas­ta­si siäl­lös­tä, se välit­tyy kulut­ta­jil­le. Kiin­nos­tu­nei­suu­te­si asias­ta osoit­taa lukijalle/katsojalle että olet hei­dän kans­saan samal­la vii­val­la, kiin­nos­tu­nut samois­ta asioista.

Laa­du­kas sisäl­lön­tuot­ta­ja osaa ottaa huo­mioon koh­dey­lei­sön­sä, ja kuvi­tel­la itsen­sä hei­dän ase­maan. Jos tuo­tat sisäl­töä joka ei kiin­nos­ta asiak­kai­ta­si, esi­mer­kik­si vah­vas­ti myyn­nil­lis­tä sisäl­töä, mik­si edes teet sitä? Sisäl­töä ei tuo­te­ta myyn­tiä var­ten, vaan sen tuek­si. Asia­kas­seg­men­toin­ti on hyvä tapa jäsen­tää halu­tut koh­de­ryh­mät ja hei­dän omi­nais­piir­teen­sä. Seg­men­tit aut­ta­vat oikean­lai­sen sisäl­lön tuot­ta­mi­ses­sa halu­tul­le kohderyhmälle.

Laadukas sisältö osana hakukoneoptimointia

Tuo­ta sisäl­tö­si ihmi­sil­le, älä haku­ko­neil­le. Laa­du­kas ja huo­lel­la tuo­tet­tu sisäl­tö saa vie­rai­li­jan luot­ta­maan sivus­too­si ja brän­dii­si. Sivus­to­kä­vi­jä, joka luot­taa sisäl­töö­si ja näkee sil­lä arvoa kulut­taa toden­nä­köi­sem­min sivus­to­si mui­ta­kin sisäl­tö­jä – näin madal­taen sivus­to­si pois­tu­mis­pro­sent­tia, joka taas pit­käs­sä juok­sus­sa paran­taa sivus­to­si hakukonenäkyvyyttä.

Esi­mer­kik­si blo­gin kaut­ta voit hyö­dyn­tää sisäl­löis­sä­si orga­ni­saa­tiol­le­si tär­kei­tä avain­sa­no­ja, joil­la haluat orga­ni­saa­tio­si näky­vän haku­ko­neis­sa. Blo­gi­teks­tit ovat myös oiva paik­ka sivus­ton sisäi­sil­le lin­ki­tyk­sil­le, joil­la voit luo­da pai­noar­voa tär­keil­le sivus­to­si ala­si­vuil­le ja näin nos­taa nii­den arvoa haku­ko­nei­den silmissä.

Lue myös:
Digi­ta­li­saa­tio – mitä se tar­koit­taa yri­tyk­sel­le?
Lii­di - Mikä se on ja mis­tä nii­tä saa?

Ota yhteyt­tä!
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi